opravuje este niekto Eureky?

Josef Kaplan 01074111 na karneval.cz
Pátek Duben 2 19:32:37 CEST 2004

Dobrý den Fandové
Pane Nedorost, vypadá to buť na odešlou baterii, nebo něco s zdrojovým
vypínačem. Zkuste to v opravně, myslím, že ještě alespoň tady v Brně je
firma Techrwentál sídlící v Královopolských strojírnách, která bi se
eurekami měla zabývat. Zkuste si tsam zavolat a chtějte pana Polácha.
s pozdravem
Josef Kaplan

Ahojte,
včera sa mi pokazil môj jediný elektronický spoločník, ktorý ma dlhé roky
sprevádzal v škole, niektorými zatracovaná, inými vychvalovaná Eureka.
Jestvuje ešte niekde miesto, kde by sa dala opraviť? Zvládli by to v
najhoršom prípade v nejakej bežnej opravovni napr. počítačov? Tá Eureka
totiž tak polovične funguje, takže v samotnej podstate jej asi nič nieje. Ak
by bol medzi čitateľmi tohoto príspevku nejaký odborník, možno z popisu
uvedeného nižšie aspoň poradí, čo by som mal v bežnom servise počítačov
označiť za problém. Takže nasleduje "technický" popis problému.
Včera po návrate zo školy som zistil, že Eureka je úplne rozpálená a nijako
nereaguje na povely z klávesnice. Hneď som ju preto odpojil od zdroja a či
vykazuje nejakú činnosť som zisťoval pomocou bežného prijímača. V celom am i
fm pásme to produkovalo kopec harmonických kmitočtov, takže prístroj "akosi"
fungoval. Na klávesnicu však nereagoval a reproduktor bol tiež úplne nemý.
Vypol som preto servisný spínač akumulátora a Eureku som pripojil na zdroj.
Na moju obrovskú úľahu začala normálne fungovať. Vlastne by mi to takto ani
neprekážalo, lebo aj tak ju používam väčšinou stále zapojenú v sieti, lenže
s vypnutým akumulátorom sa nedá pracovať s disketovou jednotkou, takže už
tak úbohé možnosti tejto hračky na dnešnú dobu sa ešte dramaticky zúžia.
Preto som Eureku od zdroja odpojil a znova som zapol servisný spínač, čím
som uviedol akumulátor do chodu. Eureka znova začala produkovať celú sériu
harmonických kmitočtov, takže očividne sa niečo dialo, ale na klávesnicu
znova nereagovala a reproduktor bol tiež nemý. Takže som nechal aby sa úplne
vybila a potom som ju skúsil zapojiť na prúd. Neurobilo to sňou nič, len z
rádia sa začalo ozývať strašné vrčanie, takže ten prúd v Eureke zrejme šiel
kadekde, len nie tam, kde by mal. Po odpojení zdroja tu znova boli iba
vysielané kmitočty, kým sa akumulátor znova úplne nevybil. Zhrnuté to teda
vyzerá tak, že pri vypnutom servisnom spínači sa správa Eureka normálne, pri
zapnutom však úplne nepochopiteľne. Vedel by niekto poradiť, kde hľadať pri
oprave problém, alebo kam to v krajnom prípade poslať na opravu? Ponociach
sa natom super čítali knihy a keďže iný malý počítač zatiaľ nemám, je Eureka
pri štúdiu premňa nenahraditeľná.
Záverom sa už len ospravedlňujem za dlhší príspevok a modlím sa, aby sa stým
dalo ešte niečo robiť. Ak viete čo, prosím poraďte.
s pozdravom Peťo