Ovládání telefoního seznamu s JAWSem a WinEyes!

Marek Durila marekdurila na seznam.cz
Neděle Prosinec 14 19:50:16 CET 2003

    Ahoj Přátelé!
Dostal se mi do rukou nový telefoní seznam a výsledky jsou takové:
1. JAWS nehlásil zadávací políčka, zkoušel jsem ins. tab, ins. šipka
dolů/nahoru, ins.home, ins.pageup, ins.end a nepomohlo.
2. WinEyes tyto políčka hlásil v pohodě.
JAWS byl lepší o trochu při čtení nalezených záznamů, pomocí ins. šipka
nahoru, ale s WinEyes to jde taky, musí se dát vždy o shift tab. navíc.
Záznamy jsem našel před názvem karty a po shift tab. jsem se dostal do pole
jen pro čtení, kde se člověk mohl pohybovat normálně kurzorovými šipkami,
ale byl zde vždy jen jeden z nalezených záznamů, chtěl-li člověk další
záznam, musel dát tab., dostal se do pole, kde mohl šipkami vybýrat další
záznam a shift tab. se dostal spět do pole jen pro čtení!
Doufám, že jsem vše napsal srozumitelně, za případné chyby se omlouvám, ale
nevím, jak to lépe popsat, možná pomůže Miloš Šmíd, který mi pomáhal
zrakovou kontrolou.
Zdraví
   Marek Durila