Akordy k pisnim ve Wordu

Milan Antal m.antal na euroweb.sk
Sobota Prosinec 13 04:25:40 CET 2003

Zdravím všetkých Fandov.

Josef Konečný 10. decembra napísal:
Text píšeš obřádek a do prázdných řádků nad ním vepíšeš akordy.
Rozteče mezi nimi nastavíš vložením mezer. Problém nastane v případě, že
takto napsaný text budeš chtít vytisknout. Tam může dojít k nepřesnostem
při umístění akordů, takže v černotisku nemusí být vždycky přesně na
místě, na jakém je vidíš  na monitoru. Stejně tak se Ti to rozhodí v
případě, že si jakkoliv změníš velikost písma. Je to holt grafika a každé
písmeno má svoji šířku.
Nejlepší to bylo ve starých negrafických editorech, (například ještě v
poznámkovém bloku ve win 95), kde každý znak včetně mezer měl stejnou
šířku.

To nie je celkom pravda. Záleží na tom, aké písmo zvolíš. Aj vo vyšších
verziách je vo fonde písmo, ktoré sa správa ako písací stroj (w aj i majú
rovnakú šírku).
V takomto prípade je možné kľudne v jednom riadku písať text piesne a v
druhom zmenu akordu. Polohu akordu vycentruješ medzerami. Text bude
rovnaký na obrazovke i na papiery. Nesmie sa však písať v Poznámkovom
bloku, lebo tu trochu blbne formátovanie. Ak takýto text napíšeš vo Worde,
bude to v poriadku. Ja tak bežne píšem rôzne tabuľky a nerozhadzujú sa mi
stĺpce.

Ešte zostáva uviesť to písmo, ktoré má všetky znaky rovnaké:
Courier New.

Zdraví Milan Antal