Problemy s doozvucovanim Ceskeho telefonu s Winmonitorem 5 pod Win98

milosmid na volny.cz milosmid na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 4 11:30:10 CET 2003

Ahoj, Fandové,
Pro základní orientaci - telefonní seznam obsahuje několik karet:
1. Osoby,
2. Firmy,
3. Vlastní (zadávání vašich telefonních čísel, třeba mobilů),
4. Informace - vyhledávání podle internetových adres, zelených
linek, poštovních směrovacích čísel a mezinárodních předvoleb. 5.
Prezentace - wešbová přezentace vydavatele - html stránky off
line se otevřou v Internet Exploreru

Problénmy s doozvučováním k Winmonitoru 5 úpod Win98
Problém je už s doozvučením editačních polí - ne že by to nešlo,
ale některé mají stejné pořadí prvku, konkrétně:

Poznámka na kartě Firma se rovná Ulice na kartě Osoba, číslo
prvku. Jméno na kartě Osoba se rovná Ulice na kartě Firma a tak
podobně. - číslo prvku 20.

Našlo by se toho asi i více, ale teď buhužel nemám čas se tím
zabývat.

Takže když si například dáte práci s tím, že si doozvučíte kartu
Osoby, tak Vám pak bude špatně číst komentáře k polím na kartě
Firmy. Proto bych bohužel doporučil naučitř se klávesové zkratky
a nic nedoozvučovat. Je to kruté, ale je to nejlepší, dokud třeba
pan Doušek nenajde lepší řešení nebo se nespojí s programátory
Českého telefonu a nevysvětlí jim problém (raději bych to nechal
na něm a prostřednictvím této konference bych ho o to požádal,
což může udělat příležitostně i někdo z Vás). Nějaký takový
problém jsem zaznamenal i při doozvučování pro Wintalkera, ale
pak jsme to s Csabou zrevidovali a zdálo se nám, že to funguje.
Funguje to skutečně?

Jisté řešení je i to, že si s někým nastavíte na jednotlivá pole
místa stisku myši, která si pak pojemnujete a ta se dostanou do
aplikačního menu Winmonitoru, ale tohle se mi taky nezdá moc
pohodlné.

2. Menší problém vidím v tom, že nevím, jak doozvučit buňky
výsledku, třeba pro procházení tabulátorem jako u doozvučení pro
Wintalkera. Zkoušel jsem doozvučení na Klávesu a vyzkoušel
všechny možnosti, včetně nastavení barvy popředí a pozadí.
Nečetl. Až když jsem to chtěl už vzdát, přišel jsem na to, že
funguje alespoň uspokojivě Ctrl+Shift+Ins - sledování změn na
obrazovce. Po stisku šipky dolů to přečte další položku. Přečte
název firmy, číslo záznamu a telefonní číslo, které patří k
záznamu, ale přečte i další telefonní čísla, která jsou sice
pravdivá, ale z jiných záznamů. Takže platí jen to první.
Naštěstí to funguje i tehdy, když Vám vyhodí jen jeden záznam.
Stačí dát šipku dolů.

Původně jsem chtěl dát k dispozici své doozvučení, ale myslím, že
bychom si mohli počkat až na to profesionálnější z výše uvedených
důvodů.

Včera jsem se domluvil s panem Hegrem z firmy BrailleTech, že se
na to podívá s Windows Eyesem, takže snad budu mít brzy nějaké
pozitivní výsledky pro tyto uživatele. Myslím, že na JAWS je dost
daleko znalejších než já, kteří jsou schopni poradit. samozřejmě
i to mě zajímá a věřím, že se tu triky na ovládání či doozvučení
objeví. Nakonec sem vykopíruji klávesové zkratky z Nápovědy,
pokud by někomu dělalo problém si je tam přečíst, ale zdá se mi,
že se to tam čte v pohodě, protože tam je jakýsi needitační
mrkací kurzor. Dají se i vybrat Shift+šipky a překopírovat, což
teď učiním:

Klávesové zkratky pro Český telefon 2004 Standard:

F1	nápověda
F4	konec

Kombinace s Kontrol +
	J			jméno / poznámka
	P			příjmení
	F			firma
	U			ulice
	O			obec
	L			číslo popisné
	S			PSČ
	T			telefon
	B			kraj
	M			informační štítek
	Q			tabulka nalezených záznamů
	ENTER			Hledej
	N			Nuluj
	E			Export
	K			Tisk
	X			Stop
	Šipka vpravo		další záznamy
	Šipka vlevo		předešlé záznamy
	W			počet nalezených / označených záznamů
	C			kopíruj informace ze štítku do schránky
	MEZERA			označ / odznač záznam
	1 - 9			zobrazení / skrytí příslušného sloupce
	0			zobrazit jen základní sloupce / zobrazit všechny sloupce

ALT +
	O			zobraz list Osoby
	F			zobraz list Firmy
	V			zobraz list Vlastní
	I			zobraz list Informace
	P			spusť prezentaci
	H			Hledej
	T			Tisk
	N			Nuluj
	E			Export
	S			Stop
	K			Konec
	Z			Zobraz
	t			Otevři (v listu Informace)

Další alternativní klávesové zkratky jsou vyznačeny v programu
podtrženým písmenem v názvu vyvolané funkce  (tlačítka apod.).
Tyto klávesové zkratky se vyvolávají v kombinaci s  klávesovou
ALT.

Menu aplikace se vyvolá samostatným stiskem klávesy ALT popřípadě
s písmenem, které je u položky menu  podtržené.

Dále se lze v prostředí pohybovat pomocí kláves TAB, SHIFT+TAB
pro pohyb mezi jednotlivými poli.  Pomocí CTRL+TAB,
CTRL+SHIFT+TAB pro pohyb po jednotlivých listech.

Těším se na další vaše postřehy a přeju Vám, abyste co nejdříve
mohli všichni s Českým telefonem smysluplně pracovat. Zdraví Vás
Miloš Šmíd

--
VOLNY Bingo - vyzvednete si svou hraci kartu
a vyhrajte nekterou z 38 cen!