Kodovani cestiny v Mozille

Plachy Stanislav plachy na braillnet.cz
Pátek Prosinec 26 08:40:24 CET 2003

Ahoj Miloši a ostatní,

složka Draft je totéž co v Outlook Expressu Koncepty. Zprávu do složky
"Pošta k odeslání" uložíš tak, že v napsané zprávě stiskneš zkratku
CTRL + SHIFT + ENTER nebo v menu Soubor (File) odklepneš příkaz
"Odeslat později" (Send later). "Pošta k odeslání" se nachází ve
složce "Lokální složky" (Local folders) a v angličtině se tuším
jmenuje "Outbox".
Proč čeština u některých mailů blbne netuším, zkus v nastavení
mailového klienta nastavit Central European - ISO-8859-2. Mimochodem
Mozilla je už počeštěná. Na adrese
http://www.czilla.cz
je už ke stažení počeštěná Mozilla verze 1.5 a v ní žádné problémy s
češtinou nejsou. V anglické verzi jsem svého času měl také problémy s
českým kódováním. Vyřešil jsem ho tím, že jsem u zobrazení zpráv měl
nastaveno Central European (ISO 8859-2) a pod tím zatrhl políčko
"Použít výchozí znakvou sadu u všech zpráv - ignorovat znakvou sadu
určenou v MIME hlavičce". Pak jsem sice musel u zpráv v němčině
nastavit zobrazované kódování ručně v menu Zobrazit, ale poté se
všechny zprávy způsobně odesílaly v kódování ISO 8859-2. Berlička,
ale pomohla. :-) Navíc jsem se u každé odpovědi na zprávu podíval do
menu "Zobrazit / Znaková sada", jaké kódování je právě nastaveno. Pak
ale přišla počeštěná Mozilla a vše bylo vpořádku. Doporučuji tedy
upgradovat na verzi 1.5.-
Mozillu používám při práci ve Windows, v Linuxu používám KMail, který
má přece lepší možnosti třídění pošty.
I teď mi sem tam (opravdu velice málo) oba mailery ohlásí že mají
špatně nastaveno kódování češtiny. Řeším to tak, že text zprávy na
kterou odpovídám zkopíruji do schránky, vytvořím novou zprávu stiskem
CTRL + M, přesvědčím se že kódování je správně nastaveno a text vložím
ze schránky. Nad originální zprávu pak doplním odpověď. :-)
Těším se až se prosadí kódování UTF-8, snad budeme mít po problémech.
Linux už na UTF-8 přechází, snad bude brzy následovat i Microsoft a
jeho produkty. Tedy pokud si v Redmondu zase nevymyslí nějakou svou
variantu jako v případě norem ISO 8859-x.

Standa

* * *