Word XP

milosmid na volny.cz milosmid na volny.cz
Pondělí Prosinec 8 12:18:39 CET 2003

Ahoj, Zdeňku a ostatní,
    vyzkoušel jsem sice s Wordem 2000, který mám teď při ruce,
ale podle mého to bude fungovat i v XP. Otevři nový dokument
Wordu, nastav Zobrazení - Normálně, Nastav Zobrazeni - lupa 75% a
zavři tento pr¨ázdný dokument. Dej nový dokument a je tam
Normálně 75 % lupy. Word si u nového dokumentu pamatuje poslední
nastavení zobrazení.
Bohužel se to nefunguje tak, že bys to nastavil a všechny
otevírané dokumenty by se otevřely v tomto zvětšení a zobrazení.
Funguje to tak, že každý dokument si nese někde ve svých kódech,
zřejmě po wordperfektovsku počátečních kodech, do kterých nelze
na rozdíl od WordPerfectu zasahovat, informaci o zobrazení .
zvětšení dokumentu při jeho ukládání. Takže pokud byl dokument
uložen v 200% zobrazení při tisku, bude otevřen v jakémkoli Wordu
na jakémkoli počítači právě s těmito parametry. Tuto informaci
nelze uložit do šablony. Tak jak to píšu je tak na 99%, protože
si myslím, že nějakou úpravou registrů by se možná dosáhlo jiného
výsledku, ale to už jsme ve sférách tipů, triků a čarování.
Ještě bych měl asi několik poznámek pro ostatní:
1. lupa se dá nastavit samostatně pro Zobrazení normálně i pro
Zobrazení při tisku a jiné typy zobrazení. 2. v Zobrazení
normálně se dá využít Zalomení do okna - zdeformovaný formát, ale
slabozrakým vyhovuje - je tam "celý řádek", nemusím se přesouvat
- Možnosti - karta Zobrazení. Nejde v Zobrazení při tisku. 3.
Dávejte přednost při zvětšování funkcím zvětšovacího softwaru,
pak lupě v Zobrazení při tisku, i když nevidíte celý řádek,
nezvětšujte si text, který při psaní už formátujete větší
velikostí písma, protože po zmenšení velikosti písma se Vám může
formát rozpadnout, například se posunou tabulátory aj. něco jsem
o tom psal v seriálu o Wordu a možná, koho by to zajímalo, tak
bych to někde vyhrabal, ale vyzkoušejte to, co jsem napsal ...
Bude to fungovat. Zdraví Vás Miloš Šmíd