Jaws nebo WinEyes

Pátek Duben 25 09:32:53 CEST 2003

> můžete mi prosím stručně popsat rozdíl mezi Jawsem a WinEyes?

Na obecné rovině si dovolím tento úkol přenechat někomu objektivnějšímu. :-)
Pokud by Vás ale zajímal jeden konkrétní aspekt, to jest zpřístupnění
webových stránek, můžete se podívat na následující studii
http://www.camo.qc.ca/ntic/csun2002en.htm (v angličtině).

> Který z produktů má u nás větší podporu?

Jaký typ podpory máte na mysli? Pro uživatele JAWSu je na Braillnetu k
dispozici zvláštní konference, poskytujeme samozřejmě i přímou e-mailovou či
telefonickou podporu, na webu (http://www.galop.cz/download) jsou průběžně k
dispozici update.U standardních dodávek JAWSu je první instalace u klienta
zahrnuta v ceně. Co se lokalizace týče, přeložena je starší verze 3.7, na
lokalizaci nejnovější verze 4.51 Euro se intenzivně pracuje a první české
vydání by mělo být k dispozici v květnu/červnu (tj. do tří měsíců po vydání
anglické verze).

> Který je více rozšířen?

Nepochybně JAWS. -- minimálně už jen pro to, že je na českém trhu podstatně
déle (ale osobně si myslím, že to není hlavní důvod:-).

S pozdravem

Michal Jungmann