Monitorovani TPC/IP provozu

Pokorný Jaroslav jarda.pokorny na scvk.cz
Pátek Duben 18 12:55:10 CEST 2003

zdravím,

tak to je dobrá zpráva, máme podobně řešenou síť. Stává se, že se nějaký
rezident, či vir, bez vědomí uživatele připojí k Internetu a stahuje ohromné
množství dat. Předevčírem jeden z počítačů stáhnul v jednom dni 450 MB dat.
Proto už delší dobu sháním Vašeho 'PC policajta'. Kontaktoval jsem pár
firemních dodavatelů HW +SW a bez úspěchu. Budu jim muset doporučit
přihlášení do konference Fandy, kde určitě získají odpověď na všechny
odborné otázky kolem výpočetní techniky. :-)

Jaroslav Pokorný

-----Original Message-----
From: Michal Jungmann [mailto:jungmann na braillnet.cz]
Sent: Friday, April 18, 2003 12:07 PM
To: Pro fanousky vypocetni techniky
Subject: Re: Monitorovani TPC/IP provozu

> Nebo lepe receno: neznam zadny PW, ktery je zadarmo.

Já už ano. :-) Rozsáhlý přehled firewalů (pochopitelně v angličtině) je na
stránce

      http://www.agnitum.com/php_scripts/compare.php

a kromě několika, které jsou zdarma pro osobní použití (již zmíněný
ZoneAlarm nebo český Kerio Personal Firewall) jsou tam dva zcela zdarma i
pro použití v komerční sféře. Na lepší z nich (Agnitum Outpost FREE) jsem se
i pár minut díval a první dojem byl velice dobrý.

> Odpoved je: Nektery z personalnich firewallu. Ano, jsou za penize.
> Pochybuji, ze by si nekdo dal praci a psal 1/2 firewallu.

Peníze jsou v našem případě až na druhém místě, hlavní problém je ten, že
zde již jeden firewall máme (WinRoute Lite, který zároveň zajištuje sdílení
internetu v rámci lokální sítě), takže druhý firewall hrozí konfliktem -- to
jsem si ostatně při cvičné instalaci výše zmíněného Outpostu v praxi ověřil.

Ale díky za info -- alespoň vím, že nevalné výsledky hledání nejsou dány mou
nechopností. :-)

Hezký víkend.

Michal Jungmann