Tvorba tabulek ve Wordu

Jiri Dergel dergel na braillnet.cz
Pondělí Duben 28 21:29:23 CEST 2003

Zdarec Martine,

Tak zde bych si troufnul poradit, ale opět by to chtělo zkonkretizovat.
Jinak to je na delší seminární práci. K tomu se už chystám asi rok, ale
stále není času nazbyt.
Některé rady už napsali jiní.
Chceš-li vytvořit tabulku, je to pro nás nejlepší stisknutím ALT a pak
postupně stiskni T - O - T. A jsi v dialogu "Vložit tabulku" v editačním
poli počet sloupců, kde jen napíšeš potřebné číslo. TABem se přesuneš do
editačního pole počet řádků a opět napíšeš číslo.
Dalším TABem jsi v editaci šířky sloupců, kde je zpravidla nastaveno AUTO,
tabulka bude mít stejnou šířku všech sloupců a roztáhne se na celou šířku
stránky. Pokud zvolíš určitou šířku sloupce, nebude tabulka roztažena na
celou šířku stránky a bude zarovnána vlevo. Požadovanou šířku sloupců opět
napiš číslem (v centimetrech), nebo šipkou nahoru.
Toto editační pole je však dostupné jen tehdy, máš-li přepínač nastaven na
Pevnou šířku sloupců, na což se dostaneš dalším TABem. Zde jsou však ještě
další dvě možnosti pro přepnutí šipkou dolů, a to  Přizpůsobit obsahu (šířka
sloupců se bude přizpůsobovat nejdelšímu textu ve sloupci) a Přizpůsobit
oknu (tabulka se přizpůsobí šířce stránky).
Další TAB Tě posune na Nastavit tuto tabulku jako výchozí a to bych nechal
nezaškrtnuto.
Další 3 TABy Tě přenesou na tlačítko Autoformát. Zde za pomocí vidomého si
vybereš a zapamatuješ několik pro tebe důležitých typů tabulek a pak to už
můžeš "mastit" sám.

O dalších záležitostech někdy příště a hlavně konkrétní dotazy.

Ahoj, zdraví

Jura - PC lev :-)