Omladl jsem

Ondrej Franek franek na tereza.fjfi.cvut.cz
Pondělí Duben 28 11:18:06 CEST 2003

Zdravím Vás Fandové po víkendu,

jak jste již mnozí poznali, autor mailu se zmíněným předmětem si spletl
svobodné projevení názoru s pobízením k nelegálním aktivitám. Děkuji za
ušetřenou práci.

Využívám rovnou této příležitosti, abych se ještě vrátil k případu, který
celou diskusi o porušování či neporušování autorských práv opět vyvolal. S
panem suchým jsem vše probral a on mi vysvětlil, jaké důvody ho k položení
dotazu vedly. Došel jsem k názoru, že v tomto případě prokázání nezákonného
chování není snadné. Vzhledem k presumpci neviny, kterou ctí i náš právní
řád jsem se rozhodl, p. Suchému přístup do konference od 1.5. znovu umožnit.

Milý Fandové. Mnozí z Vás asi chápou příčinu všech těchto nechutných scén,
které jsem zde nucen tropit. Těm, kteří udiveně zdvihají obočí: "co ten
moderátor trojčí," bych rád vysvětlil, že tato konference je provozována
pracovištěm, které je v zásadě dotované Ministerstvem školství a že si
naprosto nemůžeme dovolit byť i jen stín podezření, že mlčky trpíme to, že
se prostřednictvím naší konference porušují autorská práva. Proto apeluji na
Váš zdraví úsudek při hodnocení toho, jaké dotazy se v konferenci objevit
mohou a které jsou naopak prostě nevhodné. Pokud už se musíte ptát na takové
věci jako je spouštění aplikací bez CD ap., vysvětlete, prosím, k čemu to
potřebujete, aby bylo zjevné, že nemáte v úmyslu porušovat mezinárodní
úmluvy a zákony této země. Pokud to, náhodou,  v úmyslu máte, tak se raději
v konferenci neptejte.

Přeji Vám krásný týden s extra volnem

Ondřej
Moderátor a tech. správce