Tvorba tabulek ve Wordu

Pokorný Jaroslav jarda.pokorny na scvk.cz
Pondělí Duben 28 07:12:45 CEST 2003

Zdravím Fandy,

existuje ještě druhý způsob.
Napíšu se text, který chci mít v tabulce. Jednotlivé položky (budoucí
sloupce)oddělím od sebe středníkem (můžu jako oddělovač použít skoro
cokoliv). Pak si napsaný text označím a menu MS Word vyberu Tabulka,
převést, text na tabulku.
Nabídne se dialog, kde mohu vybrat přizpůsobení sloupců a typ oddělovače.

Jaroslav Pokorný

-----Original Message-----
From: Milan Zidek [mailto:milanz na worldmail.cz]
Sent: Sunday, April 27, 2003 12:06 PM
To: Pro fanousky vypocetni techniky
Subject: Re: Tvorba tabulek ve Wordu

> Ahoj Fandové,
Ahoj Martine,

> může mi někdo popsat, jak vytvořit tabulku ve Wordu, do které se pak
> vepíše nějaký text? Neměl jsem teď moc času si s tím hrát a potřeboval
> bych to.

> Musí se uvádět nějaké rozměry, asi ano, ne?

Menu 'Tabulka' - 'Vložit' - 'Tabulka...' - otevře se dialogové okno, kde a
specifikovat kolik řádků a sloupců tam chceš mít.

Alt+U pro počet sloupců a Alt+R pro řádky

volba přizpůsobení šířky sloupce - pevná šířka, přizpůsobení obsahu...

použití automatického formátu (barvy, ohraničení...; nic moc)

Pro více koukavé: zapnout panel nástrojů 'Tabulky a Ohraničení' (1xpravý
myšák na libovolný panel nástrojů)

Úprava tabulky: menu 'Tabulka' - 'Vlastniosti tabulky...'

odstranění tabulky: menu 'Tabulka' - 'Odstranit' - 'Tabulka'

Při úpravách musí být kurzor v tabulce.

Pro další práci můžu doporučit pseudovýukový dokument v PDFku, co jsem
dělal pro děti ve škole (na mojem webu - sekce download). Je tam i Excell a
velkej Otlak2000.

	Milan

--

Milan Žídek