Hlasovy vystup vs. screenreader (RE: MV2Player - upresneni)

Tomas Valusek tvalusek na vs.inext.cz
Neděle Duben 27 16:47:41 CEST 2003

Dobrý den,

Hlasový výstup je hardwarová či softwarová součást systému, která převede
text do mluvené formy. Také se mu zkráceně říká "hlas". Hlasových výstupů
může mít uživatel nainstalováno několik a programy, které jejich služeb
užívají, mohou (ale taky nemusí) nabídnout výběr použitého hlasového
výstupu.

Screenreader je program sloužící k odečítání obsahu obrazovky, který užívá
služeb hlasového výstupu, aby umožnil nevidomému zjistit obsah obrazovky.
Některé screenreadery jsou vázány na jistý hlas (WinTalker - pokud se pletu,
jistě mě Patrik Pospíšil opraví), jiné umožňují zvolit užívaný hlas.
Uživatelé zahraničních screenreaderů tuto situaci znají, neboť kromě média
se screenreaderem navíc dostanou i médium s českým hlasem.

Pokud tedy jde o čtení titulků v MV2Playeru, tento program se opravdu obejde
bez screenreaderu, neboť se obrací přímo na hlasový výstup počítače. Je tedy
vhodné ve screenreaderech umlčet hlasový výstup předtím, než se
zaposloucháte do titulků předčítaných MV2Playerem.

Zdraví

Tomáš Valůšek

P.S.: Už si jdu to čtení v MV2Playeru vyzkoušet.