Monitorovani TPC/IP provozu

Středa Duben 16 09:44:17 CEST 2003

Dobré odpoledne,

nemáte někdo nějaký tip na rozumný program, který by na Windowsím počítači
monitoroval TCP/IP provoz a upozorňoval vás, když se některá aplikace snaží
přes TCP/IP kamsi připojit? Tuto možnost nabízí například Kerio Personal
Firewall (http://www.kerio.cz) nebo ZoneAlarm (http://www.zonelabs.com),
které ale monitorují provoz v obou směrech (nepotřebuji, na serveru již
jeden firewall je) a navíc se za ně při provozu v komerčním prostředí musí
platit. Neznáte někdo nejaký jednodušší program, ideálně zdarma?

Ještě jednou polopaticky, o co mi jde: Potřebuji zajistit, aby se mi ve
chvíli, kdy se nějaký program z mého počítače pokusí připojit na Internet,
objevilo okno "Program ten a ten se snaží připojit -- mám mu to povolit? Ano
/ Ne". Pokud jste na vytáčené lince, je to snadné, objeví se okno
Telefonického připojení, kde sice nevíte, kdo se snaží připojit, ale to se
dá dohledat. Na pevné lince to bohužel tak jednoduché není... Poradíte někdo
něco šikovného?

Díky moc.

Michal Jungmann