Zabezpecenie Wordu proti makram

Stefan Kiss stefan.kiss na nextra.sk
Neděle Duben 13 23:57:39 CEST 2003

    Ahoj Fandovia!

   Nainštaloval som si do Win XP novú verziu Winbraille (to je software na
tlač braillovho písma). Tento však už v posledných verziách doinštalúva
nejaké svoje veci do Ms Wordu.
  Teraz sa mi pri každom spustení Wordu otvorí okno Visual basicu s hláškou:
"The macros in this project are disabled". Je to preto, lebo mám nastavenú
najvyššiu úroveň zabezpečenia makier. Ak som zvolil strednú úroveň, objavilo
sa okno s otázkou, či spustiť alebo zakázať makrá. Až keď som dal nízku
úroveň zabezpečenia, spúšťal sa Word bez problémov. To je však dosť
nebezpečné a sám výrobca Office to neodporúča.
  Na druhej strane zasa viem, že aj iné programy vkladajú do Wordu nejaké
svoje veci napr. Finereader a predsa sa takéto hlášky neobjavujú.
  Chcem sa preto spýtať, či nie je možné vo Visual basicu zadefinovať makrá
od Winbraillu ako dôveryhodné, teda aby sa úvodná kontrola na ne
nevzťahovala ale Word kontroloval iba prípadné ostatné makrá?
  V terajšej situácii mám zdá sa totiž len dve možnosti: mať Word úplne
nechránený, alebo pri každom spustení zaťať zuby a odklepávať tie otravné
hlášky.

   s pozdravom

      Stefan Kiss

Svätotrojičné námestie 21