Anketa Fandy

Lubomir Prokes prokes.lubos na quick.cz
Pátek Červen 28 14:48:55 CEST 2002

Milí Fandové:
Dovolte mi, abych i já, jako začátečník přispěl do této konference.
Vlastním počítačovou sestavu již rok a mohu tak trochu hodnotit.
Na 1. otázku týkající se členství v konferenci. Členství ve Fandovi mi
dalo hodně, hlavně jsem získal přehled o výpočetní technice. Jsem
přesvědčen, že, kdyby zde tato konference nebyla, brzdilo by to do
značné míry rozvoj výpočetní techniky. Mohu potvrdit i z osobní
zkušenosti, Oceňuji přátelský přístup Vás již zběhlých vůči nám,
nováčkům, žádný despekt jsem nevycítil, ba naopak.
V případě 2. otázky budu stručný. O žádném problému v konferenci nevím,
na žádný jsem nenarazil.
Ztotožňuji se s názorem, že by se mělo hlásit více nováččků, v žádném
případě byse neměli stydět.
Chci zde taktéž podpořit i názor týkající se stručného životopisu těch,
kteří o to budou stát.
Závěrem děkuji za konferenci Fanda.
S pozdravem       Lubomír Prokeš.

----- Original Message -----
From: "Radek Seifert" <seifert na tereza.fjfi.cvut.cz>
To: "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Wednesday, June 26, 2002 1:31 PM
Subject: Anketa Fandy

Milí přátelé,

setkání fandů v Brně mělo podle mých původních představ odpovědět na
základní otázky dalšího vývoje naší konference. K tomu mi dovolte jen
malý
úvod.

Když jsem se jednoho zimního dne před čtyřmi a půl léty ránoprobudil a
napadlo mě jméno "Fanda" pro konferenci, kterou jsem měl v úmyslu se
svými
kolegy v Tereze vybudovat, bylo mi jasné, že všechny dobré věci bývají v
zásadě jednoduché. Když jsem se pak svěřil na fakultě s myšlenkou, že
bych
rád, aby tato konference byla moderovaná, odpověděl mi jeden ze správců
celofakultní sítě, že moderované jsou jen ty zcela nejšpičkovější
konference, jinak je prý tato možnost v nastavení rozhraní "mailing
lisst"
spíše pro zasmání. A možná snad proto, že mi tehdy zrovna do smíchu
nebylo,
rozhodl jsem se na dotaz systému u této položky odklepnout "Yes".

Moderování v první fázi (asi rok a půl) spočívalo v neustálém
vysvětlování,
co to konference je, jak se používá, jak se přihlásit, prostě desítky
telefonátů a mailů. Jsem doslova hrdý na to, že první stovka našich
členů
byla přihlášena samostatně, každý si tím prošel sám, přestože by pro mě
pochopitelně bylo snadné zavést jeho adresu ručně a nezabralo by mi to
víc
jak minutu.

Druhá fáze už byla trošku jiná, spočívala především v jakémsi ""utužení"
diskusního jádra, šlo o to podněcovat diskusi všech těch, kteří měli a
mají
co říct. Přiznávám, že to bylo období nelehké, mnozí z vás si jistě
vzpomenou na některé "nepěkné" spory, které jsme absolvovali, ale po
vyjasnění našich stanovisek jsme se ve většině vrátili k meritu věci,
hlavy
poněkud zchladly a - a to je vynikající - diskutujeme jako přátelé dál.

Své moderátorství jsem před nějakým časem musel z osobních důvodů předat
na
nějaký čas kolegovi Janu Šnyrychovi, který se ho zhostil výtečně. Honza
právě v této době končí několikaletou spolupráci se střediskem Tereza,
proto
mu i takhle chci za vše moc poděkovat a popřát mnoho štěstí v jeho
soukromém
podnikání (většina z vás asi bude vědět, že je jedním ze dvou
spolumajitelů
nové firmy Proxima, dodávající počítače pro zrakově postižené
uživatele -
představili se letos poprvé i v Brně na Tmavomodrém festivalu, Ti
pozornější
si možná všimli specialitky této firmy, která dodává prakticky
neslyšitelné
bedny).

V té poslední fázi vývoje Fandy jsem se snažil především o jediné; co
nejméně zasahovat do diskuse, definitivně přijmout ten fakt, že Fandové
jsou
již vyzrálou skupinou diskutérů, kteří potřebují "obsahového a
organizačního
moderátora" jen výjimečně, snad jen co by jakéhosi "etického
dohližitele"
praktik jednotlivých členů, kteří by si snad tuto diskusi pletli s
čímkoliv
jiným.

S přechodem mnoha nevidomých uživatelů z Dosu na Windows, a i vzhledem k
některým dalším technickým objektivitám, je třeba v poslední době řešit
jisté technické aspekty provozu. Připomněl bych, že od února píšeme s
diakritikou a s diakritikou máme i archívy, ale vyskytují se problémy
typu
"THIS", tedy nemožnost přihlášení se těch, kteří s automatem konference
komunikují s nevypnutými html dodatky. Vynikající přehled si v těchto
věcech
udržuje Ing. Ondřej Fránek, který je správcem sítě v Tereze a průběžně
tyto
záležitosti řeší. Chci i jemu poděkovat za pružnost technické správy
Fandy.

V Brně byla nadhozena otázka (přesněji nadhodil jsem ji já v diskusi s
paní
Bubeníčkovou), nakolik je šťastné členit skupinu nemnoha zrakově
postižených
uživatelů a jejich příznivců do dalších a dalších konferencí, které by
se
lišily tématem, přitom by však zůstávaly "počítačově technické". Osobně
mi
tento princip nepřipadá šťastný, mám za to, že Fanda je schopen důkladně
probrat jakékoliv téma z oblasti VT pro zrakově postižené, vybudoval si
za
dobu své existence nejen jistý dorozumívací protokol mezi jednotlivými
členy, ale je respektován i lidmi mimo konferenci samu, o čemž mám
možnost
se přesvědčovat všude tam, kde se objevím. A to je můj dnes třetí dík,
vám
všem, kteří se jako členové na dobrém jménu této konference podílíte.

Abychom však neusínali na vavřínech a ponechávali si neustále i cestu k
dalšímu vývoji konference, rád bych vás všechny vyzval k následující
malé
anketce, která mi nesmírně pomůže orientovat se ve vašich požadavcích,
které
snad můžete v souvislosti s konferencí mít. Anketa je veřejná, nejde o
sčítání hlasů, ale o explicitní vyjádření názoru úplně každého, kdo má
chuť
se vyjádřit.
Při odpovídání, prosím, dodržte předmět této zprávy, a pokuste se hledat
věci podstatné, které lze ovlivnit:

1) Co považujete za nejpozitivnější na vašem členství v konferenci?
Malá nápověda:
Mohu zde oslovit velké množství lidí,
mohu zde oslovit lidi kompetentní (představitele firem atp.),
členové rychle odpovídají na mé dotazy,
mohu otevřeně vyjádřit svůj názor,
a jakákoliv další odpověď.

2) Co považuji v konferenci za problém?
Malá nápověda:
Velké množství příspěvků,
malé množství příspěvků,
diskutuje málo lidí,
odpovědi jsou nespolehlivé,
technický provoz je nespolehlivý,
moderátor má blbý keci,
a jakákoliv další odpověď.

Všem vám děkuji za pomoc, kterou nám bude, když veřejně odpovíte. Vždy
je co
zlepšovat a co zdokonalovat, od toho jsme tady.

Radek Seifert, moderátor Fandy