Re Anketa - jeste setkani

Miloš Šmíd msmid.Carolina.ksvi na braille.ms.mff.cuni.cz
Pátek Červen 28 09:55:09 CEST 2002

Ahoj, Radku a ostatní,
	dovysvětlím, co jsem včera napsal a na co reagoval Radek:
	Já jsem to panu Konečnému rozhodně nechtěl zkritizovat a ani teď nechci nic
kritizovat, protože sám občas něco organizuji a vím, že i když si to člověk
sebe lépe připraví, tak to zlváště časobě pak dopadne úplně jinak. Byl jsem
rád, že jsem měl příležitost si popovídat, čemuž jsem věnoval i část času
setkání a tudíž mně utekla možnost podívat se na prezentované novinky -
hybridní kniha, Hand Held, předvádění marka Suščíka. Chápu, že to bylo
neformální setkání, bohatě nabyté programem - že se opravdu člověk musel
vybrat, co vidět a co ne nebo si raději popovídat. Kdyby na to vše bylo více
času, určitě by si všichni stačili v klidu všechna stanoviště projít. Navíc
myslím, že to ani na začátku nebylo řečeno, v kterém koutě kdo co předvádí.
Já třeba nelituju toho, že nám nezbyl čas se podívat na hybridní
publikování, protože jsem ho už částečně viděl na akci Astronomie nevidomým,
ale chtěli ho vidět i mí kamarádi: Mirek Stacho a Bohouš Knupp (časově to
nevyšlo). Bohužel jsme si všichni naplánovali dřívější odjezd v domění, že
se to stihne, vždyť na to bude celé odpoledne. Kousek předváděčky Hand heldu
jsme stihli a kousek setkání mi i utekl, protože jsem mluvil s Hankou
Bubeníčkovou a panem Sáčkem.
Shrnu-li to, z mého pohledu bych návrhy pro případné další setkání viděl
takto:
1. Vyhradit více času - třeba celý den, vždyť to nemusí být na Tmavomodrém
festivalu, na účasti se to nijak neprojevilo;
2. Neformálnost setkání je pěkná, ale zdá se mi, že zvláště u lidí zrakově
postižených je třeba jakési organizovanosti, pokud se něco předvádí, protože
nedohlédneme, že se v druhém koutě místnosti něco také děje a když už se má
dít, tak říci, můžete si vybrat: tady v tom koutě bude hybridní kniha, tady
Patrik, tady Marek Suščík. A to myslím zrovna nebylo takto řečeno, (ano řekl
jsi, Radku, že se jedná o neformální setkání). A i tak myslím, že někteří
nevidomí mají problém přesunout se z jednoho stanoviště na druhé i v rámci
místnosti, takže bych spíše volil předváděčky pro všechny a pak teprve
neformální diskusi.
	Včera jsem ještě opomněl dvě jména lidí, kteří nejen mně hodně přes Fandu
pomáhají: Zdeněk Bajtl a Patrik Pospíšil, kterému se zvláště omlouvám,
protože jsem ho neuvedl, když  jsem psal, že by se do naší diskuse mělo
zapojovat i více zástupců firem. Ono by se dalo jmenovat ještě daleko více
lidí a tak na koho jsem teď zapomněl, tak se omlouvám.
	Věřím, že se setkání Fandů v příštím roce zase uskuteční a že na vše bude
více času. Přimlouval bych se k tomu, aby spíše mělo svou jednoznačně časově
danou programovou strukturu (společné předvádění) a neformální část k
diskusi, k dopředvedení a tak podobně.
	Všechny Fandy zdraví Miloš
---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.