Re Anketa Fandy

Miloš Šmíd msmid.Carolina.ksvi na braille.ms.mff.cuni.cz
Čtvrtek Červen 27 19:02:59 CEST 2002

Ahoj, Fandové,
	zkusím odpovědět na anketu:
1) Co považujete za nejpozitivnější na vašem členství v konferenci?
Myslím, že je to nejen pro mně, pocit sounáležitosti,  , zvláště, když jsou
nějaké problémy, že v tom nejsem sám. Samozřejmě, pokud vím, rád odpovím.
Určitě jsem se díky Fandovi (tedy Vám všem) i mnohému naučil, protože učit
se máme všichni pořád čemu. Přispěvky mi pomáhají i při výuce klientů,
budoucích Fandů (uplatnění dobrých nápadů, inspirace).

2) Co považuji v konferenci za problém?
	Určitě bych nejen já přivítal, kdyby se i mlčící členové zapojili. Myslím,
že se řada bojí (vidím to třeba na svých klientech, schází tu uživatelé
OKA - Mirek Lacina je výjimkou - třeba se pletu, ale myslím, že to tak je),
jsou nesmělí se zeptat a přitom - a to bych velmi ocenil na naší
konferenci - nikdo se začátečníkům nesměje!
	Určitě bychom všichni přivítali, kdyby se do konference zapojilo více
lektorů výpočetní techniky ze SONSu a předávali nám své zkušenosti. Stále si
lámu hlavu, v čem je problém, že jsou členy a nepřispívají :-) Protože je
zčásti znám ze svého někdejšího dvouletého působení v SONS, tak vím, že i
oni tuto práci dělají především z Fandovství. Jsou samozřejmě i mezi nimi
výjimky, které přispívají (Standa Plachý), ale neměl by to být befel.
	Z Fandů bych chtěl poděkovat zejména Michalu Jungmannovi a chtěl bych
vyzvat k následování jeho příkladu i zástupce dalších firem. Oceňuji i Jirku
Děrgla, našeho Eleva a nesouvisí to vůbec s tím, že jsme kamarádi.

POZOR! Nápad:
	Nevím, zda to je technicky možné, ale nešlo by, aby se po příkazu enumerate
vypsalo i něco více o členu konference než jen jeho adresa? Nebo kdyby  bylo
možné si odněkud stahnout další informace o členech (nejsem estébák). Údaje
by měli být samozřejmě dobrovolné, představoval bych si to tak, že by každý
člen o sobě napsal, co by ho dostatečně představilo, třeba curriculum vitae
(doufám, že se to takhle píše?). Myslíš, Radku, že by to nějak šlo? A co vy
ostatní, napsali byste o sobě něco? myslím, že by to mohlo být docela
zajímavé.
	Nejvíce oceňuji možnost stahnout archiv (tam bych možná nějakou strukturaci
přivítal - soustředění zpráv se stejným předmětem k sobě, nejlépe
nastavitelná podle jména, podle předmětu a tak), ale nevím, zda si
nevymýšlím fantasy - to jsou věci, v kterých se nevyznám a přenechám Ondrovi
Fránkovi, kterého také ctím a děkuji za všechny Fandy. Oceňuji zavedení
možnosti psát diakritikou - ještě více to však určitě oceňují ti Fandové,
kteří příspěvky poslouchají screen readery.
	Ale aby to nebyla jen samá chvála neb ta dle přísloví smrdí. Budu upřímný,
doufám, že si neudělám nepřátele. Co se mi v poslední době okolo Fandy
nelíbilo, bylo setkání Fandů (zejména dramaturgie setkání) v Brně, na které
jsem se tolik těšil. Minulého setkání v Olomouci jsem se nemohl zúčastnit,
takže nemohu srovnávat. Nevadilo mi, že přijelo málo lidí, naopak s těmi, co
jsem znal, jsem se tam setkal a po této stránce jsem byl spokojený. Nezlobím
se ani, že se oběd poněkud protáhl, byl opravdu dobrý a i tam byla
příležitost si popovídat a případně se seznámit. Ono věnovat se duševní
činnosti bez fyzického základu není to pravé, i když možná to chtělo jít
někam jinam.
	Co mě mrzelo více - věci, které byli inzerovány a kvůli kterým jsme se
chtěli setkání Fandů zúčastnit, jsme neviděli. Pravda trochu to bylo
způsobeno i tím, že jsme museli s kamarádem odjet kvůli našemu panu řidiči
dříve, ale přesto ... Levné ubytování (do 150 Kč) bychom v Brně těžko
hledali - já vím, pane Konečný, že jsem to vzdal předčasně, ale myslel jsem
si, že se toho stihne více do 19. hodiny! Virtuální realita byla určitě
zajímavá a díky za ní, ale protože se jednalo o individuální předvádění,
hrozně to zdrželo program. Čas při čekání byl využit k informacím o Blind
Friendly Web, nic proti nim, ale podle mého úsudku měly zaznít spíše na
Tmavomodrém festivalu, třeba místo dvojitého vystoupení pana Hegra o Window
Eyes (to není Tvoje kritika, Jindro, to je o dramaturgii celého dne). Určitě
by to mělo větší dopad na více lidí. Vždyť i v minulých ročnících
Tmavomodrého festivalu byla přednáška o Braillnetu a tak podobně, proč letos
se to přesunulo na setkání Fandů? Pan Hladík také nebyl v době našeho
pozdního příchodu z oběda ještě připraven a cosi tam kutil. Ani nevím, zda
se na něj dostalo - možná jen pro Brňáky. A tak to celé vyznělo do ztracena.
Další dny zazněly Fandou pochvalné zprávy o setkání. Nechtěl jsem to kazit,
ale teď v souvislosti s anketou se mi to nějak vrátilo, a chtěl jsem se Vám
s tím svěřit. Pokud o tom ještě budeme distkutovat, bude to bez emocí,
alespoň doufám.
	Věřím, že pan Konečný měl se setkáním hodně práce (a určitě mu patří dík,
že jsme se vůbec mohli setkat). Možná i on sám po setkání cítil, že to
nebylo ono. Nechci, aby to vzal osobně, ale budu rád, když i další přímí
účastníci letošního setkání vyjádří svůj názor. Navíc - od chyb se učíme
všichni ...
	Jinak určitě jsem pro konání dalšího setkání třeba v příštím roce, ale asi
bych to po této zkušenosti nespojoval s konáním Tmavomodrého festivalu: málo
času, raději na setkání méně programu a více osobní výměny zkušeností a
diskuse. nebát se toho, že nebude o čem mluvit. Bude - vždyť o tom svědčí i
naše konference, které závěrem přeji ještě mnoho let zdravého života. Ať ji
aktivních členů jen přibývá a mlčící řady ať najdou řeč. Díky Radku za
všechno, co si pro konferenci udělal. Miloš Šmíd

PS: už mimo anketu bych chtěl říci, že jsem rád, že jsem Michala Bláhu
nalákal na konferenci. Musím na sebe i na něj prozradit, že zde v jistých
oblastech přerostl žák učitele. Zkuste Vy, co učíte, získávat další členy
Fandy, jak vidno, určitě se to vyplatí!
---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.