Cteni souboru wp ve windows

Josef Hlavinka hlavinka na brailcom.cz
Pátek Červen 7 01:10:51 CEST 2002

Pane Šmíd, nemohu s Vámi souhlasit. Mám dva WP51. Jeden pro tzv. Kameníky a
druhý pro latin. Většinu dokumentů mám psanou v tom pro Kamenické. Při
použití filtru od p. Bajtla, tedy při konverzi z "wordperfektštiny" do
MS-Wordu, se všechny převedené dokumenty chovají dobře a mohu Vás ujistit,
že ani výslednou češtinu jsem ještě neslyšeel zaplakat.

Josef Hlavinka
hlavinka na brailcom.cz
j.hlavinka na cbox.cz
TEL / MEMOBOX 068/5223678
MOBIL 0608/262594 nebo 0608/039238.

----- Original Message -----
From: "Miloš Šmíd" <msmid.Carolina.ksvi na braille.ms.mff.cuni.cz>
To: "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Thursday, June 06, 2002 10:05 AM
Subject: RE: Cteni souboru wp ve windows

Ahoj, Fandové,
s jakým kódováním DOSu to však funguje? Umí to překonvertovat Kameníky do
Windows? Mám tu zrovna jeden soubor z WP 5.1 a čeština pláče. Spíše bych
sázel na převod z z WP 5.1 Latin2. Já mám zkušenost, že nejlépe (i se
zachováním formátování) zvládá převod z WP 5.1 jeho mladší bratr WP 6 nebo 7
CZ for Windows, (který se mimochodem před nějakou dobou objevoval v
sestavách PC pro slabozraké od firem Spektra a Galop). WP 7 umí převést i
Kameníky. JAWS má v sobě skript pro mluvení ve WordPerfectu, takže pokud
používáte tento screen reader (možná v něm čtou i jiné screen readery -
nevím), doporučuji Vám přejít na tento textový editor, který je levnější než
Word a troufám si tvrdit, že je v některých ohledech lepší než Word (tisk
brožur, přehlednější menu a dialogová okna). Pokud jste zvyklý na ovládání z
DOSu, lze nastavit chování i klávesnici přesně tak, jak to bylo v DOSu.
jediný problémem je to, že od verze 7 už není lokalizován, ale tuším, že
česká kontrola pravopisu je podporována. Nejnovější verzi Corel WP bylo
možné vyzkoušet i na webu (nevím, jak se screen readery).
Zdraví Vás Miloš Šmíd

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.

---