MusicXML

Tomas Valusek tvalusek na vs.inext.cz
Pondělí Červen 10 23:43:53 CEST 2002

Milí fandové,

pokud nerozumíte hudbě a navíc nejste ani programátoři, klidně můžete
přestat číst, protože další text se týká zajímavé věci, která by
perspektivně mohla ulehčit život hudebníkům.

Psát na počítači noty není dnes velký problém. Sdílet notový zápis
elektronickou formou tak, aby jej mohl editovat i uživatel jiného programu,
než ve kterém byl zápis pořízen, je zatím problém dost obtížný.

Už probíhají pokusy, jak tento stav změnit, mně přitom přijde nejnadějnější
řešení založené na XML - MusicXML. Je to formát, který v textovém souboru
popisuje notový zápis skladby. Jako každé XML, i tohle je děsně užvaněné,
což je dáno pravidly tohoto jazyka, vnějšně podobného HTML.

Proč mi to přijde nadějné? Protože nevidím problém, proč by z MusicXML
souboru nešel automaticky vygenerovat braillský zápis podle "českých"
zvyklostí.

Více informací (v angličtině) na http://www.musicxml.org/xml.html

Zdraví

Tomáš Valůšek