Cteni souboru wp ve windows

Miloš Šmíd msmid.Carolina.ksvi na braille.ms.mff.cuni.cz
Čtvrtek Červen 6 10:05:15 CEST 2002

Ahoj, Fandové,
	s jakým kódováním DOSu to však funguje? Umí to překonvertovat Kameníky do
Windows? Mám tu zrovna jeden soubor z WP 5.1 a čeština pláče. Spíše bych
sázel na převod z z WP 5.1 Latin2. Já mám zkušenost, že nejlépe (i se
zachováním formátování) zvládá převod z WP 5.1 jeho mladší bratr WP 6 nebo 7
CZ for Windows, (který se mimochodem před nějakou dobou objevoval v
sestavách PC pro slabozraké od firem Spektra a Galop). WP 7 umí převést i
Kameníky. JAWS má v sobě skript pro mluvení ve WordPerfectu, takže pokud
používáte tento screen reader (možná v něm čtou i jiné screen readery -
nevím), doporučuji Vám přejít na tento textový editor, který je levnější než
Word a troufám si tvrdit, že je v některých ohledech lepší než Word (tisk
brožur, přehlednější menu a dialogová okna). Pokud jste zvyklý na ovládání z
DOSu, lze nastavit chování i klávesnici přesně tak, jak to bylo v DOSu.
jediný problémem je to, že od verze 7 už není lokalizován, ale tuším, že
česká kontrola pravopisu je podporována. Nejnovější verzi Corel WP bylo
možné vyzkoušet i na webu (nevím, jak se screen readery).
Zdraví Vás Miloš Šmíd

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.