Kde upgradovat BIOS Explorer IV a jedna otazka k Wordu 2000

msmid.carolina.ksvi msmid.carolina.ksvi na braille.ms.mff.cuni.cz
Čtvrtek Srpen 23 15:01:10 CEST 2001

Dobre odpoledne, fandove,
    neporadil by mi, prosim,  nekdo, odkud bych si mohl stahnout upgrade k
svemu BIOSu Explorer IV. Deska asi 4 roky stara. Jde o to, ze mi pri startu
hlasi CMOS - checksum error loaded. Zacalo se to projevovat po pridani
hardwaru (skener, zip mechanika, vetsi harddisk) asi pred jednim rokem. Vada
se projevuje tak, ze se stale vice (podle meho zdani) zpomaluji systemove
hodiny. Vadi mi to hlavne proto, ze pouzivam pocitadlo impulsu pro pripojeni
na internet. Skoro pokazde se zapomenu podivat pred pripojenim, kolik je na
hodinach a pak to samozrejme spatne pocita. Taky mi to vydi pri pouzivani
Jizdniho radu. Zkousel jsem www.mironet.cz a kolegove ve Spektre mi zkouseli
www.qdigrp.com, z jjichz deska pry pochazi. Ma s podobnym problem nekdo
nejake jine zkusenosti?
    Dale bych se rad zeptal k Wordu 2000. (Mel bych to vedet, kdyz pisu
serial o Wordu do Maildisku, ale rekl bych, ze je to spise z rady zahad nez
z rady nejasnosti). Do zahlavi si vzdy pisu stranu, lomitko a celkovy pocet
stran. To je dobre, abych vedel, zda jsem nejakou stranu nekam
nezasantrocil. Vzdycky to fungovalo az v posledni dobe me prestalo spravne
tisknout vlozene pole celkovy pocet stran. Pritom na obrazovce se to okazuje
spravne. Tisknu na laserovce Xerox DocuPrint 8e na ovladac k HP 5L, ale to
by s tim nemelo vubec souviset, protoze jsem to na to uz mnohokrat pred tim
bez problemu tiskl.
    Jinak jedna zkusenost: mam monitor Philips 19 palcu, ktery mi ukazoval
do zelena. Myslel jsem, ze ho budu muset dat do servisu na nejake premereni.
Softwarove se to nedalo a nedalo vyladit, ani zadnymi jinymi vnejsimi
ovladacimi prvky. Nakonec k nam prisel (ne kvuli monitoru) opravar na
televizi (mimochodem az v 22.00) a po rozmontovani krytu a jeste jednoho
krytu (v 23.00) tam sahl a nastavil cern jak z hrobu. Pisu to proto,
kdybyste nekdo mel podobny problem, abyste usetrili za dopravu, mereni v
servisu a tak podobne. Skoro jsem se s tim uz smiroval, ze to je nejaka
vyrobni zavada, kterou jsem v dobe zarucni presel mavnutim ruky a ted me pri
prohlizeni fotek a tak zacala vadit.
    Dekuji za zodpovezeni mych dotazu a preju vsem navrativsim se fandum ke
svym strojum z dovolenyh a prazdnin, aby si jeste alespon doma uzili kousek
opravdoveho leta (nejen u pocitace) Vsechny zdravi Milos Smid