soubory *.vqf

Roman Kabelka kabelka na braillnet.cz
Pátek Prosinec 15 23:12:56 CET 2000

Nazdar vsichni.
Format VQF je vlastne neco jako MP3. Je zalozen take na frekvencni analize
FFT (ztratova komprese). VQF ma v porovnani s MP3 mnohem lepsi kompresni
pomer. Standard u MP3 je 128 kBps a u VQF pouhych 80 kBps, ovsem kvalita
tohoto vysledneho souboru by se dala prirovnat k MP3 na 160 az 192 kBps.
   Tyto soubory umi bez problemu prehravat Winamp, ale je za potrebi
doinstalovat jeden plugin, ktery si muzete stahnout na moji adrese:
http://www.volny.cz/neti/winamp-vqf10.zip
   Zbyva otazka: Proc, kdyz je VQF tak dobre, neni rozsirene v takove mire
jako MP3? Odpoved je prosta: MP3 je volne dostupnym formatem, ktery neni
vazan copyrightem. Prava na VQF vlastni firma Yamaha.
   Existuje par encoderu, ktere jsou bud tak uzasne graficke, ze pro
nevidomeho nejsou ovladatelne, nebo jsou, ale nepodporuji batch processing
(vice souboru na jeden zatah). Zde je to zkutecne potreba, protoze vytvoreni
jednoho VQF trva CCA 15 min., pri cemz neni s pocitacem rozumna prace.
Skoda, ze neexistuje pro VQF neco takoveho, jako je Lame pro MP3.
    Takze takhle.
* Roman Kabelka (alias Neti)                     *
* E-mail #1: kabelka na braillnet.cz (primary)      *
* E-mail #2: neti na volny.cz (larger)              *
* WWW: HTTP://WWW.VOLNY.CZ/neti                  *
* Phone (mobil): 0605/521256                     *