Demokracie je krehka kvetinka

Radek Seifert Seifert na tereza.fjfi.cvut.cz
Pondělí Květen 31 12:28:37 CEST 1999

Vazeni fandove,

kdyz jsem pred rokem a pul prisel s napadem vytvorit tuto konferenci,
netusil jsem tehdy, co mne ceka; dnes jsem zavalen stiznostmi a
narky, ktere sice chapu, ale verte, ze je nemozne jednoznacne oznacit
vinika a verejne mu sejmout hlavu. Nejen, ze popravy nejsou obsahem
teto konference, ale hlavne bychom museli popravovat nekoho, kdo by
si to nakonec treba ani nezaslouzil, protoze mel ty nejlepsi umysly -
i kdyz pripoustim, ze i za to se kdysi popravovalo!

Nevzdavam se v techto vypjatych chvilich sve odpovednosti a reaguji
na vse, k cemu by se moderator vyjadrit mel...

Popravde receno, doufal jsem, ze nebudeme potrebovat ani Pravidla,
presto jsem je dle vasich pripominek navrhl a sepsal. Podle mne by
stacil jakysi uzus, zasveceni, ale pripoustim, ze pri dnes jiz 80-ti
ucastnicich to neni mozne, proto tu pravidla jsou. Pravidla nejsou
dogmatem, jsou spise navodem, pomoci tem, kteri z konferencemi nemaji
zkusenosti a radi by dostali srozumitelne rady, jak na to. Kazdy, kdo
se chce k Pravidlum nasi konference vyjadrit, ma moznost - v pripade
sirsi podpory ci neoddiskutovatelneho pozitivniho prinosu jeho
namitky lze vse zakomponovat k plne spokojenosti doufam vsech. Tolik
k Pravidlum.

Pratele, nase konference je vyjimecna hlavne tim, ze mnoho lidi se
zde navzajem zna, diskuse mezi nimi je tudiz uvolnenejsi, ne tak
formalni. Myslim, ze drtiva vetsina z nasich clenu jiz vi, ze ve
Fandovi se mohou zeptat na vse, aniz by se pritom museli cervenat za
svou naivitu. Proto se nedomnivam, ze by bylo nutne a zadouci,
abychom v Pravidlech meli takove niance, jako nastaveni programu ci
dalsi specifika. Nejen, ze bychom se stali kuriozitou siroko daleko,
ale hlavne by to stejne nikam nevedlo, protoze chce-li nekdo, aby
jeho maily chodily vporadku, pak si konfiguraci nastavi tak, aby to
vporadku bylo a nevadi mu, ze bude muset treba i sesmolit jeden
dotazovaci mail do konference. Naopak ti, kteri Pravidla ani nectou,
si asi tezko budou delat hlavu s tim, ze jejich diakritiku nekdo
neprecte nebo nezalomene radky neodkryje, a to ani funkci 'V' - viz
Tomas Pavlan - kterazto funkce umi zformatovat mail receno lapidarne
maximalne do tri radku. Jednoduse, kdybychom meli reagovat na kazdy
problem nikoliv diskusi, ale odstaveckem v Pravidlech, tak bychom za
chvilku zadnou konferenci vubec nepotrebovali, kazdemu novemu
prihlasenemu bychom proste poslali obrovsky textovy soubor, jak
pracovat s pocitacem, a zaroven bychom ho automaticky odhlasili.
Ostatne jako originalni virus by to nebylo spatne, asi si to necham
patentovat...

Prosim vsechny, kteri me castujete na me osobni lince, abyste s touto
kritikou vystoupili klidne verejne a nebali se snad, ze mi tak nejak
uskodite nebo neco podobneho. Snazim se byt dobrym moderatorem FANDY,
zalezi mi na tom, aby vas bavil a abyste ho povazovali za sveho.
Kritika je zdrava, nuti nas zamyslet se sami nad sebou, coz by cas od
casu neuskodilo nikomu. Vyskytl se napriklad nazor, ze nase
konference je nejmene demokraticka siroko daleko... No vidite, a ja
si denodenne lamu hlavu s tim, jak zapojit vsechny cleny do deni
kolem konference, vymyslim si hlasovani, aby nikdo nemel pocit, ze tu
nekdo jen tak o necem rozhoduje, branim se tomu, aby Pravidla
obsahovala i barvu kapesniku kazdeho fandy - presto se muze zdat
nase konference i takova. Je to pro mne duvod k zamysleni, proto bych
privital i vase nazory, take se domnivate, ze je FANDA
nedemokraticky? Pochopitelne i o tom budeme mit prilezitost pohovorit
v Olomouci, ale diskuse na toto tema by ani po dratech vubec
neskodila - a za nebojacny postoj a veskerou kritiku vsem predem
dekuji.

    S pozdravem

    Radek Seifert, moderator konference