resume

Hlavinka Josef hlavinka na brailcom.cz
Neděle Květen 30 19:08:27 CEST 1999

Vazeni fanousci a fanoustice.
Dovolte mi, abych se na zaklade nekolika mailu spojenych s poslednim
zablokovanim schranek, pokusil o jakesi shrnuti, po nemz se uz nehodlam
k problemu vracet. Je nedele odpoledne, zrejme lze u nas ocekavat
peknou bourku, vzduch je plny elektriny. Budu se tedy velmi snazit,
abych co nejvice tlumil svou srsatost. A kdyz se mi to nepovede, on
uz se jiste najde nekdo, kdo me priste uzemni.

Panove Bajtl a Franek pisi o tom, ze my si tady nejak zbytecne nadavame
a ze jsme netolerantni. Mne to tak nepripada. Krome sveho vlastniho
povzdechu nad "sakramentskym Outlookem", jsem tady zadneho jineho
skutecneho sprostaka neslysel. S panem Hlusim jsme si uz vsecko vysvetlili
a ostatnim utlocitnym se omlouvam.

Mne se naopak zda, ze "nadava" t.j. debaty se zucastnuje pomerne malo
lidi. Domnivam se z toho, ze mnozi z klientu fandy jsou jeste v soku,
to jest, zablokovani a nevedi mozna jak z toho ven. Konec koncu, i
ja jsem chvili sponzoroval Telekom nez me napadl ten trik s Exchange.
A krome toho mam pocit, ze tentokrat se zablokovani nevyhnulo ani
jinym programum nez jen tem Microsoftim.

Nedavno v teto konferenci napr. udilel velmi suverennim zpusobem rady
pan Pavlan. Ten navrhoval, abychom v pripade zablokovani pouzili SH
Klient, ze to je jednoducha a ucinna pomoc.
Ale nebyla to dobra rada! Jak jsem si zjistil, ani Brailcom, ani Braillnet
neumeji s timto programem spolupracovat, nejsou na nej zarizeni.

"Dobry" klient nabizi v teto souvislosti i Cechnet nebo Cesnet - (nevim
jak se ten provider presne jmenuje). Nedavno ho pouzil jeden muj kamarad,
aby se jeho pomoci pokusil uvolnit svou schranku asi s padesati maily.
Mazal a mazal, a najednou kouka; ve schrance ma asi 800 mailu. I kdyz
pritel "trochu" vidi, prece jen se mu podarilo zrejme kliknout nejak
nepresne nebo vedle a namisto srotovniku na odpad, mel z programu
mnozivy reaktor a stejne mu nezbylo nic jineho, nez pozadat providera
o vymazani cele schranky. Toz, tolik asi k tomu vymazavani svepomoci.

Pan Franek napsal, ze se do tydne pokusi dat vse do poradku a tak
dal... Drzim Ti palce Ondro, aby se to povedlo. Jedine Tvuj event.
uspech, zajisti trvalejsi klid nam vsem.
Je to jasne! Klid musi nastat predevsim v hostinci U Seifertu. Tam
se musi vytvorit takove prostredi, abychom se nemuseli zvedat k divokym
hadkam ci rvackam, at jiz nam bude servirovano cokoli. Treba i Outlook
s! Tedy Outlook s prilohou.

A jeste k mailu pana Cecha. Pane Cech, jsem rad, ze jste se konecne
ozval. Proc mame skoro vsichni stejny mailer, to Vam uz asi dost objasnil
pan Jungmann. Konec koncu, ani ve Vasem prispevku nevidim doporuceni
niceho konkretniho. Kolik je napr. maileru, ktere muze / troufne si
pouzivat Pavla, zcela sama, bez Vasi pomoci? Pokud se tyka legalnosti
softu a update myslim, ze je to nejspis veci nasich dodavatelskych
firem. K Win95 je bezne dodavan Exchange. Odkud mam napr Explorer
a IM, to ani nevim.
Zaujala me Vase zminka ohledne Windows 2000. Protoze se prozatim vsechny
nase firmy pasuji s Win98, rad bych o "2000" vedel neco vic. Rad bych
take vedel, co je to ten integrovany Narrator a jak mluvi. 19. a
20. cervna bude v Olomouci setkani konference fanda. Prijedete tam?
V tom pripade bych byl rad, kdybyste alespon na Vasem notebooku mohl
toto "mluveni Narratoru" predvest. Myslim, ze by to mohlo byt uzitecnejsi,
nez napr. porovnavani Arie s BraillandSpeakem.

Vsechno zle je pry k necemu dobre. A tak verim, ze i z tohoto - jiz
druheho velkeho zablokovani schranek, snad povstane neco dobreho.
Nejake dobre rady, dobre vyreseni serveroveho programu terezy a asi
si take kazdy da dobry pozor na to, aby se mu neco takoveho jiz nestalo.
	Vsechny fanousky zdravi

Josef Hlavinka
hlavinka na brailcom.cz

Uzivatele vsech postovnich programu mi mohou psat s plnou diakritikou.
Je vsak nutne ve vasem programu zapnout funkci MIME a
kodovou stranku nastavit na ISO 8859-2.