Prvni dojmy z Brna

Jan Priborsky priborsky na braillnet.cz
Neděle Květen 23 17:39:51 CEST 1999

Vazeni a mili,
	tak jsme se vratili z Brna a ja osobne jeste ted v nedeli mam hlavu jako
vcelin. Asi to bude chtit trochu casu si utridit informace, ale myslim, ze
jsou zvedavi Ti, kteri tam nemohli z nejakych duvodu byt, tak alespon par
dojmu a poznatku.
	Bylo tam zrejme hodne novinek, ale presto, ze jsem prosel vsemi stanky,
zaregistroval jsem hlavne tyto dve:
1. Novy hlas Kuku. Uz drive jsem zaslechl, ze jich firma Galop nabizi
vice, ale ja jsem v Brne slysel jen jeden, ktery mym usim znel o neco
prijatelneji nez ten drivejsi hodne roboti.

2. Zda se mi, ze nejvice novinek predvedla firma ELVOS. Velice mne nadchl
Markem Suscikemna Fandovy avizovany a ve stanku firmy predvadeny hudebni
program CAKEWALK, ktery se da dobre ovladat ozvucenymi prikazy a hlaskami.
. Mozna Vam o tom sam napise vice. Dale firma predvadela novou verzi
editoru ELVED, ktery krome cestiny umoznuje praci a cteni textu v
anglictine, nemcine a spanelstine. Tim ma nahradit dosavadni editor
TEXTASIST, ktery pracoval s anglictinou. Dale zde predvedli ozvuceneho
Explorera verze 5 pro Windows 98, ktery umoznuje i praci v postovnim
programu AUTLOOK-EXPRES. Ozvuceny je jiz take ASISTENT pro WIN98.
	Pokud se tyka jinych firem, zdalo se mi, ze jsem stejnou nabidku jiz mel
moznost shlednout pri jinych predvadeckach v nedavne ci vzdalenejsi
minulosti. U firmy Galop mne zaujal Notebook s pripojenym braillskym
radkem snad firmy TELESENZORY a s hlasovym vystupem JOS (nevim, jestli to
pisu spravne). Tento radek i stejny hlasovy vystup vsak firma predvadela
napr. jiz vloni na skoleni v Boskovicich.
	Jinak jsem tam potkal spoustu znamych a pratel z Fandy, napr. pana
Jungmana. O nekterych vim ze tam byli, ale bohuzel jsem je v tom davu
nepotkal. Take mne mrzi, ze jsem se nemohl zucastnit besedy o Braillnetu,
ackoliv mne primo Zdenek Bajtl s pani inzenyrkou Pavlovskou pozvali. Na
druhe strane, kdybych na besedu sel, uz bych naprosto nezvladl obejit
vsechny firmy, protoze po poledni se vsichni neuveritelne rychle
rozutekli. Ja jsem se Standou Plachym odchazel mezi poslednimi.
	Tak to je pro tuto chvili z Brna vse. Tesim se na ohlasy jinych
ucastniku. Ted uz se blizi setkani v Olomouci, tak se mame zase na co
tesit a ty, ktere jsem nepotkal v Brne urcite potkam u nas.

   S mnoha pozdravy

priborsky na braillnet.cz