Wordperfect a vkladani znaku

Radek Seifert Seifert na tereza.fjfi.cvut.cz
Úterý Květen 11 06:49:18 CEST 1999

Ahoj Pepo a ostatni fandove, kteri sledujete tuto cast diskuse,

pokusim se jeste trosicku shrnout dosavadni prispevky na toto tema;
Pepo, v tom, co popisujes jako navod pro vkladani prehlasovanych a
dalsich znaku, je ponekud problem, protoze takto to chodi pouze tem,
kteri maji stejny ovladac cestiny, jako ty. Osobne netusim, jaky
ovladac pouziva Ondra Dvorsky, proto bych si netroufl mu navrhnout
napriklad moje moznosti vkladani prehlasovanych znaku primo z
klavesnice, ktere jsou jeste komfortnejsi a prijemnejsi, nez ty
tvoje. Ondra Dvorsky by mel teoreticky byt seznamen s moznosti jeho
ovladace, pokud neni, vrele doporucuji tak ucinit. Funkce Ctrl-V je
univerzalni, funguje spolehlive napric vsemi pouzivanymi ovladaci
cestiny.

Honza Priborsky navrhuje postup, ktery se velmi libi i me - u
nekolika uzivatelu jsem ho jiz videl - totiz vytvoreni maker pro
pismena, ktera se obtizne manualne vkladaji. Tento postup ma jen
jedinou vadu, totiz ze pri snaze definovat si takto napriklad celou
sadu vsech moznych pouzitych znaku odlisnych od cestiny v par jinych
geografickych abecedach muze znamenat pomerne velke vyhrazeni
klavesovych povelu pro makra - mam nyni na mysli pochopitelne makra
spustitelna primo z klavesnice pres Alt. Rikam to hlavne proto, ze
funkce maker ve WordPerfectu je obecne tak prizniva a dostupna i pro
zcela nevidome, ze se vyplati si jich nadefinovat celou radu i pro
zrychleni prace celeho editoru, rezervovane klavesy pro makra pak
mohou chybet. Cestou je pochopitelne i definovani jmenovitych maker,
je vsak zdlouhavejsi je spoustet, proto jsou pro znaky abecedy
nevhodne.
Pres tuto vyhradu tvorbu maker i v tomto pripade mohu vrele
doporucit, zvazte jen, ktere znaky si to opravdu zaslouzi.

    S pozdravem

    Radek Seifert

Josef Drábek pred casem napsal...