Explorer 5 s Elvosem a Wintalkerem

Zdenek Bajtl bajtl na braillnet.cz
Středa Květen 26 11:59:22 CEST 1999

Zdravim vsechny fandy, Byl jsem se take nachvilku podivat na stanek
Elvosu. Bohuzel jsem nemel moc casu, takze ma informace bude mozna
trosku zkreslena. Dival jsem se na Cakewalk, kterej je fakt dost
zajimavej. Ovladat se s trochou praxe celkem da. Neni ozvucen
idealne, ale hlavni je to, ze si slepec muze poradit. Ohledne toho
Explorera to zas tak idealni podle mne neni. Je pravda, ze pohyb po
odkazech je ozvucen. Po stisku tabulatoru se tedy muzete po odkazech
pohybovat a jsou vam i cteny. Prohlizet si vsak webovskou stranku
muzete trochu sloziteji. Musite si text hodit do schranky, kterou si
pak muzete prohlednout. Nevim, jak si to poradi s ramcema a s
jinejma slozitejsima webama. Nemel jsem cas to prubnout. Takze cteni
webu je zatim podle mne dost slozite. Ale pracuje se na vylepseni,
takze myslim, ze vse se dovede ke zdarnemu konci. Outlook jsem
netestoval, ale bylo mi receno, ze chodi, tak tomu zatim verim. Jak
je to ale s Wintalkerem? Vpodstate nainstalovanim Exploreru 5 zacne
Wintalker chodit o dost lepe nez ted. Pozor! Jedna se o Win98. V
start menu prestane koktat a nastanou jeste nektere zmeny. Treba jiz
mate moznost si prohlizet a spoustet trej. Diky tomu, ze v update
Win98 pomoci Exploreru 5 microsoft odsttranil chyby, ktere
neumoznovali korektne screenreaderum pracovat s Windows a vubec s
samotnym explorerem 4, je konecne snad vyhrano. Vse se v tomto
doufam resi. Zatim, ale i pri instalaci toho explorera jeste sam s
Wintalkerem nechodi. Pan Sacek slibil, ze kazdou chvili pusti do
obehu verzi 3.3, ktera bude zdarma a dostane ji kazdy kdo ma 3.2.
Jiz se verze testuje, a do mesice snad bude k dispozici. V podstate
asi i driv, ale radeji uvadim delsi cas. Nikdy nikdo nevi, co se
jeste muze prihodit, ale snad mame vyhrano. Takze ti, co maj WIN98 a
tim padem explorera 4, si jiz nemuseji zoufat. Jak bude verze 3.3 k
dispozici, dam vedet. Asi by vam o tom mohl vice rict Patrik
Pospisil.
S pozdravem Zdenek!

Zdenek Bajtl
Metodicke centrum informatiky