pozvanka - reklama
Jan Snyrych
Snyrych na km1.fjfi.cvut.cz
Pondělí Květen 24 19:22:37 CEST 1999
Ahoj fandove!
Diskuse na tema prispevku na pomucky uz Fandou probehla nekdy pred
pul rokem. Souhlasim s Radkem, ze pseudosocialisticke pomery
v teto oblasti, kdy je vsechno zadarmo, vedou k tomu, ze ani
zakaznici, ani firmy nehledi prilis na cenu toho, co prodavaji a
kupuji. Moc se mi nelibi ani system, v nemz o tom, zda
je dana pomucka pro ZP cloveka potrebna rozhoduji "osviceni"
pracovnici SONSu, protoze i kdyby byli sebeosvicenejsi, nemohou na
zaklade toho, co jim zajemce o pomucku navyklada, neomylne
rozhodnout, ze dotycny pomucku opravdu potrebuje a nauci se s ni
zachazet. Myslim, ze daleko objektivnejsi mirou potrebnosti pomucky
by bylo to, kdyby se dany clovek sam rozhodl, zda je za ni ochoten
obetovat neco ze svych vlastnich financi.
Pokud jde o reklamu, myslim, ze bychom si jako uzivatele
zaslouzili vic informaci o tom, co je noveho, ale ne prostrednictvim
konference. Kazda firma ma prece svoje WWW stranky a kazda (jak
napsal Radek) muze bez problemu inzerovat v casopisech.
Hezky vecer
Honza
> From: "Radek Seifert" <Seifert na tereza.fjfi.cvut.cz>
> To: "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
> Subject: re: pozvanka - reklama
> Date sent: Mon, 24 May 1999 09:48:03 GMT+1
> Send reply to: fanda na tereza.fjfi.cvut.cz
> Vazeny pane Vychodil a ostatni fandove,
>
> podle mych zkusenosti je situace trosicku jina, nez jak ji vidite vy.
> Vubec totiz nejde o to, ze by napr. Zora neuverejnovala inzeraty ci
> byla moznost inzerovat nejak zvlast draha, naopak! Casopis Zora
> inzeraty uverejnuje, jde jen o to je zadat. Ale nejen to,
> nejliberalnejsim casopisem v otiskovani reklam a inzerce vseho druhu
> je i DISK, ktery, jak asi vite, pripravuji kazde dva mesice ja. Jiz
> nepocitanekrat jsem vyzval k propagaci vseho, co se okruhu vypocetni
> techniky a zrakove postizenych uzivatelu tyce, dokonce zcela zdarma.
> Narozdil od Nemecka vsak jeste zdejsi "slavne" firmy dodavajici
> software a hardware pro nevidome a slabozrake nepochopily, ze i
> napriklad zcela nevidomy uzivatel si informaci o sluzbach ci
> vyrobcich zaslouzi - a hlavne jim neuveritelne spatne postaveny
> system socialnich davek v nasi republice zajistuje takove zisky, ze
> nejakou zvlastni propagaci vlastne ani nepotrebuji, propaguje je
> totiz sama - casto i nekolikasettisicova - davka sama.
>
> Letos jsem se z duvodu ocni operace nemohl zucastnit Tmavomodreho
> festivalu, ale zarnym pripadem byl pro mne ten lonsky - viz clanek v
> DISKu z minuleho roku - kde jsem nalezl jeden jediny propagacni
> letacek v braillove pismu, a to jeste od poradatele. Jinak vsechny
> ostatni - a nebylo jich zrovna moc - byly ubohoucke, informacne
> naprosto irelevantni a hlavne v cernotisku, pokud mozno drobnym
> pismem, aby se to lepe cetlo.
>
> Jak se zda, ani mnohdy nehorazne zisky preferovanych firem, jimz
> navic zakazky casto predklada na zlatem podnosu i "nezavisla"
> organizace nevidomych a slabozrakych, nejsou dostatecnym duvodem k
> zajisteni kvalitni propagace sluzeb a zbozi ze strany techto firem,
> manualy dostavame jen nekdy a jen od neceho, o katalogach se uz take
> mluvit v pravem slova smyslu nemuze, jde vetsinou o usporne psane
> textove soubory s naprostym minimem informaci - moje ucitelka na
> zakladni skole tomu rikala "napsane na kusu hadru". A proc ne?
> Darovanemu koni se na zuby nekouka, mam ale dojem, ze kdybychom si
> tyhle masinky kupovali sami, tak bychom byli nuceni zalozit specialni
> konferenci pro nespokojene zakazniky "specializovanych firem".
>
> Podotykam, ze kritizuji image firem, nikoliv praci nekterych
> jednotlivcu v nichz, jichz si velmi vazim a povazuji je za velmi
> schopne. Propagovat tedy lze, ale je k tomu nutne to zakladni - totiz
> aby ten, ktery prodava, ziskaval sve zakazniky normalni formou a ne
> vylucnosti ci gentlemanskymi dohodami. Pak by si nutnost kvalitni
> reklamy sam uvedomil a nepovazoval zrakove postizene uzivatele jen za
> nemyslici nastroj svych diskutabilnich zisku. Co vy na to?
>
> Radek Seifert
>
>
> > Vazeni fandove!
> > Pozvanka pana Suscika, respektive firmy Elvos, mne velmi zaujala, a
> > proto jsem se rozhodl, svou odpoved adresovat nejen panu Suscikovi,
> > ale do konference, protoze tyto veci zajimaji jiste nas vsechny, od
> > toho totiz tuto konferenci mame.
> > Ze zdravotnich duvodu jsem nemohl navstivit Tmavomodry festival, a
> > proto by mne zajimalo, zda ma firma zpracovane nejake propagacni
> > materialy, kde by byly jednotlive programy trochu popsany, aby ctenar
> > vedel, muze-li se o vec zajimat nebo ne. Jestli takove programy jsou,
> > bylo by dobre, kdyby byly bud poslany do konference, nebo spise,
> > kdyby bylo do konference dano upozorneni, kde jsou k mani.
> > A vubec si myslim, ze takto pocinat by si mohly vsechny firmy, ktere
> > se zabyvaji vyrobou neceho pro zrakove postizene. Leckdo by si jiste
> > neco koupil, ale nevi, o co by se mohl zajimat. Kdyby inzeraty
> > takoveho druhu byly napriklad v Zore, nebo v Sanci, dozvedeli by se o
> > takovych vecech i ti, kteri treba ani nemaji pocitac, ale nevedi,
> > jake zarizeni si maji vybrat. Nebo, jak jsem uz napsal, kdo uz
> > pocitac ma, mohl by si sve stavajici zarizeni rozsirit. Jiste, takove
> > inzeraty museji firmy platit, ale i jim by se to jiste vyplatilo,
> > protoze by se jiste vice prodalo.
> > Napriklad,, v jednom nemeckem casopise pro nevidome zabiraji inzeraty
> > i sedesat stranek v jednom cisle, coz je asi tretina obsahu. Kdyby
> > treba placene inzdraty uverejnovala Zora, mela by jiste hned jeden
> > zdroj financi navic.
> > Srdecne zdravi a za vase zdrzeni se omlouva
> > vychodil na braillnet.cz
> >
>
Další informace o konferenci Fanda