Wordperfect a vkladani znaku

Radek Seifert Seifert na tereza.fjfi.cvut.cz
Středa Květen 5 10:12:38 CEST 1999

> Ahoj, Radku,
>
>   chtěl bych se tě zeptat na něco ohledně wordperfectu. Jak se píše
> přehlasované u a jiné speciální znaky, které česká klávesnice nemá?
> Díky za odpověď.
>
> Ondra

Textovy procesor WordPerfect ma sve vlastni tabulky s pridelenymi
hodnotami pro vsechny znaky, ktere je mozne do textu vlozit. Vedle
toho existuje funkce "Klic" dosazitelna horkou klavesou Ctrl-V. Pro
vlozeni znaku pres funkci klic je mozne pouzit v zasade dva grify;
tzv. dvojznak, ktery WP v textu interpretuje jako jeden znak (napr.
"u jako prehlasovane u apod.), jde tedy vlastne nejprve o nejaky
prefix a nasledne konkretni pismeno. Priznam se, ze si jiz prilis
nepamatuji vsechny mozne prefixy, jsou urcite v kazde rozumejsi
dokumentaci k WP - mozne tez zkusit kontextovou napovedu.
Druhym zpusobem je do Klice vlozit primo numerickou hodnotu znaku
podle WP tabulek, ktere jsou k nahlednuti v jednom ze souboru
programu, nejsem si vsak jist zcela jist, jak se jmenuje...
Doporucuji prohlidku tech, ktere by mohly takovemu obsahu napovidat,
napr. CHARSET apod. nebo prosim, at mne nekdo z ostatnich fandu
doplni. Pri vkladani cisla plati konvence, ze nejprve se zadava
poradove cislo tabulky, pak nasleduje 'tecka' a nasledne
pridelena hodnota konkretniho znaku v te ktere tabulce, tedy napr.
2.35

    S pozdravem

    Radek Seifert