konverze pod windows -drobna zlepseni

Hlavinka Josef hlavinka na brailcom.cz
Pondělí Květen 3 22:35:09 CEST 1999

Vazeni pratele, prominte mi prosim delsi dopis.
Sotva ze jsem s pomoci dvou pratel zprovoznil program Dia a hlavne
set Diabak ktery me velmi zlobil, napadla me dve drobna vylepseni,
ktera si, podle meho mozna neskromneho nazoru, zaslouzi zde zverejnit.

1. prikaz Diabak v Autoexecu jsem si upravil takto:
"SET DIABAK=C:\RECYCLED".
To mi zarucuje, ze "zalozni" soubory po konverzi, s priponou $00 mi
"padaji" primo do kose, protoze Recycled je adresarem Kose. To ma
hned nekolik vyhod. Pokud potrebuji nektery tento zalozni soubor si
jeste prohlednout, jednoduse se to da udelat prikazem "obnovit" z
menu kose. Tento prikaz zarucuje navraceni souboru tam, odkud byl
odhozen. Kos je treba cas od casu stejne vymazavat. Zaroven s tim se
vymazou
i tyto nepotrebne zalozni soubory, to cele opet jednoduchym prikazem
z menu "vysypat kos". Nemusim tak kontrolovat ani vymazavat tyto soubory
z Windows\Temp nebo jinych zvlastnich slozek.

2. Ve slozce Windows\sendto jsem si vytvoril podslozku Konverze. Do
ni jsem CTRL +X presunul zastupce bathovych souboru. V menu odeslat
se mi tedy jako prvni polozka neobjevuje Aktovka a Disketa 3,5, ale
polozka "Konverze menu". Kurzorem doprava si tak mohu vybrat zastupce
pro jednotlive kody. Mohu tam mit zastupce pro vsechna kodovani ktera
Dia zvlada, a nicemu to neprekazi ani nevadi.

A tak se z genialniho programu pana Jungmanna stava program "Super
s hvezdickou"!!!

3. Pokud ovsem dostavate nejake naprosto pravidelne se opakujici soubory
ke konvertovani, napr. rozhlasove a TV programy, tiskoviny a pod.,
je podle mne stale nejlepsi si tyto prikazy zapsat do start menu,
do karty spustit. Po presnem "dosovskem" zapisu (cesta - program -
parametr - co a odkud - kam) a prvnim spusteni, se prikaz automaticky
ulozi a dalsi tyden jej muzete spolehlive nalezt a opet pouzit.

S pozdravem vsem fanouskum vypocetni techniky

Josef Hlavinka
hlavinka na brailcom.cz

Uzivatele vsech postovnich programu mi mohou psat s plnou diakritikou.
Je vsak nutne ve vasem programu zapnout funkci MIME a
kodovou stranku nastavit na ISO 8859-2.