Prevod textoveho souboru do DBF

Zdenek Bajtl bajtl na braillnet.cz
Pondělí Červen 28 09:31:09 CEST 1999

Dne 26 Jun 99 v 12:29, napsal(a) Michal Jungmann:

> Ahoj Zdenku,
>
> jak je to u "celkem prizpusobive nortonovske f3" s kurzorem? Mam
> zkusenost, ze jine manazery (napr. Volkov) pri prohlizeni pomoci F3
> nepousti kurzor do textu a jsou tudiz s KUKem v podstate
> nepouzitelne.

Ahoj Michale a ostatni,
Je pravda, ze prohlizeni pres f3 nema kurzor. Prace s kukem je tedy
trochu optiznejsi, ale na prohlizeni textu nebo na hledani urcitych
informaci v souboru je to vyreseno stavovym souborem. Stahnete-li si
stavovy soubor k Nortonu, je v knihovne kukstv, umozni Vam si
prohlizet soubory i pres f3. Funguje to tak, ze vam je cten text pri
pohybu sipkoami nahoru ci dolu. V praci to funguje tak, ze kuk
sleduje prvni radek textu a kdyz se zmeni je Vam precten. Text se
tedy da bez problemu prohlizet. Ma to jen dve nevyhody. neprecte Vam
text zcela do konce. To znamena, ze soubor je cten, dokud se meni
prvni radek. Jestlize jste tedy na konci souboru, neni Vam precteno
poslednich par radek na obrazovce. K tomu tedy musite vyuzit
prohlidnuti okna nula. Mohl jsem to udelat opacne, ale to by Vam zase
nebyl cten soubor zase od zacatku. Dalsi nevihodou je, ze se neda
uzit plynule cteni. Kuk proste nic necte. Takze pres kuk, doporucuje
na vyhledavani nejakeho hesla v souboru, nebo na zjisteni co soubor
obsahuje. Na zjisteni udaju o nejake osobnosti by to take stacilo. Ja
to uzivam i na hledani v kulturnim prehledu.
Na cteni dlouhych souboru by mozna bylo lepsi pouzit Mojzuv
prehravac. Jestli jste si vsimli, na FTP jsou vzdy soubory rozdeleny
na 100 kilove kusy, protoze tak se to podle mne nejlepe cte. Nejsou s
tim pak nikde problemy a zas tak kratky soubor to take neni.
S pozdravem Zdenek!

Zdenek Bajtl
Metodicke centrum informatiky
SONS - Praha