Soubory PDF a DBF

Tomas Valusek tvalusek na vs.inext.cz
Středa Červen 23 22:13:21 CEST 1999

Ahoj,

> Vcera se v konferenci objevil prispevek pana Valuska
> o souborech PDF. Muzete mi nekdo vysvetlit, co jsou to soubory s
> touto priponou?

PDF je souborovy format vytvoreny specialne k prenosu dokumentu mezi ruznymi
platformami a operacnimi systemy. Je staven na to, aby texty vypadaly
stejne, at je prohlizite kdekoli a tisknete je na jakekoli tiskarne (kdo
zazil, co provede MS Word s dokumentem vytvorenym na jednom pocitaci, kdyz
jej prenesete na jiny, u nehoz je jina tiskarna, vi, o cem mluvi). K
prohlizeni PDF souboru vytvorila firma Adobe program Acrobat Reader, ktery
je ve windowsove verzi (a v nekolika dalsich, mezi nez ale DOS nepatri)
dostupny ve verzi 4.0. Stava se beznou praxi, ze dokumentace neni dodavana v
tistene podobe, ale prave v tomto formatu, a to i pro takova zarizeni jako
tiskarny ci zvukove karty. Navic se na siti povaluje spousta zajimavych
textu v tomto formatu (jen tak pro zajimavost zkuste zadat hledani souboru
*.pdf na www.ftpsearch.com ...).

> Dale by me zajimalo, jak se daji prohlizet soubory v DBF formatu
> (vim, ze se jedna o databazove soubory, alesponsi to myslim).

DBF umi prohlizet rada souborovych manazeru (Norton, M602, Dos Navigator
...) a krome toho existuji DBF prohlizece pro DOS (zkuste hledat na Simtelu,
mirrorovany napr. na ftp://ftp.vse.cz)

Tomas Valusek