Znovu telefonni seznam pod DOSEM

Hlavinka Josef hlavinka na brailcom.cz
Středa Červen 23 14:15:50 CEST 1999

Zdravim.
Ja mam velmi dobrou zkusenost s WordPerfectem 51. Ackoli delam v drtive
vetsine ve Windows, ve WP si udrzuji jakysi svuj adresar a neustale
si ho tam chodim aktualizovat. Export adresare mam i v beznem dosovskem
textu v Kamenickych, tak ho mohu rychle precist virtualnim oknem.
Pro psani pouzivam pochopitelne system odstavcu, to znamena, ze vkladam
jeden volny radek mezi hesla. WordPerfect totiz na rozdil od mnohych
jinych editoru, umi opravdu dobre tridit, a to podle ceske abecedy.
Je treba se to naucit, ale napoveda i pro trideni je u WP celkem dobra.
Pak je treba nastavit si trideni podle odstavcu. Tridi to podle
zacatecnich
a dalsich pismen prvniho slova odstavce, proto pisu napred prijmeni
nebo nazvy instituci atdd. Trideni ale neni automaticke, musi se jednou
za cas "rucne" udelat.
Z takoveho adresare nebo "seznamu" se pochopitelne nedaji vytacet
cisla jako na Eurece, ale jinak je to velmi dobra pomucka a vubec
nezalezi na tom, jake vsechny udaje si clovek ke jmenu ci heslu jeste
napise. Vse se vyhledavacim rezimem da velmi dobre a rychle najit.
Mimochodem; Vi nekdo, jestli i napr. MS-Word je schopen nejakeho rozumneho
trideni? Ja jsem zatim na nic takoveho nenarazil. A funkci databaze
ktera tam je, celkem nerozumim.
	Vsechny zdravi

Josef Hlavinka
hlavinka na brailcom.cz

Uzivatele vsech postovnich programu mi mohou psat s plnou diakritikou.
Je vsak nutne ve vasem programu zapnout funkci MIME a
kodovou stranku nastavit na ISO 8859-2.