objednavky knih

buchal na brailcom.cz buchal na brailcom.cz
Pátek Červen 11 12:31:41 CEST 1999

    RS: Ahoj Tome, dobry den, pane Buchale, a ostatni fandove!  I ja mam
    RS: dojem, ze tahle diskuse se nam trosku vymknula z ruky, pokud
    RS: nekdo mate dojem, ze jsem k tomu prispel hlavne ja, velmi se
    RS: omlouvam a prehodnotim duraz svych reakci. Doufam ale, ze mi
    RS: dovolite reagovat nikoliv vetu po vete treba na dopis pana
    RS: Buchala, ale na par veci, ktere podle Tomase smrdi anebo jsou
    RS: natolik zkreslene, ze si prece jen veticku vyzaduji.

    RS: Tomasi, jestli nechces, aby reakce na tve dopisy byly otevrene,
    RS: pak nepis do konference slova o narodnich frontach a podobnych
    RS: nesmyslech. Ta zaplata nebyla tak smrduta, jak rikas, problem je
    RS: jenom v tom, ze popiras to, co je nepopiratelne, nebot i ja
    RS: pochopitelne mohu prinest dukazy o tvem spojeni s firmou
    RS: Brailcom.  Jake?

    RS: 1/ Potkali jsme se minuly rok na Invexu, hadej, v jake pozici
    RS: jsi tam tehdy pusobil:? Predvadel si na stanku Brailcomu jejich
    RS: system s Thymusem, mozna si rozpomenes, jak ti tehdy zrovna
    RS: nefungovala cestina... Mate s panem Buchalem vzdy tendenci volat
    RS: po dukazech, tak tedy mohu slouzit svedkem Janem snyrychem,
    RS: ktery tam byl tehdy se mnou.

To jiste nikdo nepopira, ani netajil. Problem vsak tkvi v tom, ze pan
    Pavlan ani tehdy ani nyni neni zamestnancem Brailcomu a nikdy take,
    ackoliv by na tom nebylo nic spatneho, neobdrzel zadne penize.

    RS: 2/ Pan Buchal mi pred casem nabidl praci v Brailcomu, ktera mi
    RS: ze zacatku pripadala zajimava, slo o misto redaktora u Obzoru
    RS: Dnes.  Nabidka byla velkorysa, dodnes si vazim toho, ze mi byla
    RS: ucinena, i kdyz mi pan buchal nemuze dnes prijit na jmeno. A ja
    RS: jsem ji z jistych duvodu odmitl, vubec ne proto, ze bych mel
    RS: nejake zvlastni vyhrady vuci Brailcomu, ale proste proto - a pan
    RS: Buchal to dobre vi, rekl jsem mu to jasne - ze jsem si nebyl
    RS: jist, zda bych na tuhle praci s obycejnym diktafonem stacil. A
    RS: tu praci vzal po me vis kdo?  Prave ty, ostatne jeden z prvnich
    RS: rozhovoru si delal prave se mnou tady v TEREZE.
Pan Pavlan skutecne byl redaktorem a dosud je redaktorem casopisu
    Obzory, drive Obzory DNES. Zamestnancem byl, nikoliv vsak Brailcomu,
    nybrz spolecnosti Mafra, a.s. Brailcom nemel financni prostredky na
    vedeni casopisu v takovem rozsahu.

    RS: Tome, melo vsechno toto byt tajne? Nebo tuhle neskutecnou porci
    RS: prace opravdu delas pro Brailcom zcela zdarma? Pokud ano,
    RS: uznavam, ze jsem prestrelil, coz mi snad ale nikdo nemuze mit za
    RS: zle, byl jsem shodou vsech okolnosti temto vecem moc blizko a
    RS: znam tedy i hodnotu prace v Brailcomu, kde si prace opravdu
    RS: vazit umi - a to myslim bez ironie.  Mas u brailcomu jeste dalsi
    RS: nejruznejsi pracicky, takze pokud si za ne nikdy nedostal vubec
    RS: nic, pak moje zaplata byla smradlava a me zustava rozum stat nad
    RS: lidskou dobrotou, kterou clovek jen tak nepotka.

Byla.

    RS: Pane Buchale, ne, opravdu se nebudu poustet do stylu, kterym
    RS: jste me pocastoval vy, bylo mi jasne, ze za sebemensi kritiku
    RS: vasi osoby se plati tvrde. Ale presto mi dovolte upresneni tech
    RS: mene podstatnych
    veci:

Snad by bylo lepe hovorit o sireni neoverenych faktu. Kritika mi nikdy
    nevadila, i kdyz neni vzdy prijemna. Mel jste se proste, driv nez
    neco prezentujete jako nezvratny fakt, zeptat, zda tomu tak opravdu
    je.

    RS: nikdy jsem nepopiral, ze u vas mam zrizene konto, nechal jsem si
    RS: ho zridit ve chvili, kdy jsme se mi dva sesli poprve - a to je
    RS: uz rada let. Mrzi me, ze jste si mou kritiku vylozil spatne,
    RS: protoze nebyla namirena proti tem, kteri u vas maji konto, to
    RS: bych opravdu musel kritizovat i sam sebe, ale prave to konto u
    RS: vas budiz mi tak z vasi strany zadanym dukazem, ze ve veci
    RS: objednavkoveho systemu mi nejde o svuj vlastni prospech, ale o
    RS: princip, a nesmite se zlobit, ze mi ani po vasem mailu stale
    RS: neni jasne, proc je ve skutecnosti nutna registrace v systemu,
    RS: namisto registrace ve sluzbe. Vyslovil jsem svuj nazor, nejsem
    RS: bojovnik v pravem slova smyslu, pokud svym vysvetlenim
    RS: uspokojite ostatni, pak jsem jednoduse prohral a to je vse -
    RS: umim prohravat.

Pane Seiferte, vazim si toho, ze Vas ton je dnes podstatne vecnejsi a
    klidnejsi. Kdyby tomu tak bylo jiz vcera, nemuselo dojit k poboureni
    mnoha lidi.

Jen ve strucnosti zopakuji, ze registrace jako ctenare KTN je jedna vec,
    kterou je treba splnit. Tuto podminku ma splneno asi mnoho lidi.

Vyuzivani databazoveho systemu v obecne prospesne spolecnosti je pak
    veci druhou. Zde je take treba se registrovat a to ze dvou
    zakladnich duvodu:

1. Brailcom, o.p.s., jak jsem jiz vysvetloval je povinna vest evidenci
    tech, kterym poskytuje sluzby. Musi zkratka cas od casu neco
    vykazovat.

2. Z hlediska bezpecnosti provozu databazove aplikace je nutno overovat
    opravenost pristupu. To je naprosto bezny a casto pouzivany pristup
    v celem internetu.

Krome toho ma overovani velmi pozitivni vliv pro samotneho uzivatele,
    protoze si aplikace "pamatuje" co si uzivatel objednaval. Tak
    napriklad pri vypadku spojeni nedojde k tomu, ze je nutne prochazet
    znovu postup vyhledavani v katalogu, ale vybrane knihy jsou pri
    znovu navazanem spojeni jiz v kosiku uzivatele.

Bylo by ale lepe, kdybyste celou vec dukladne prozkouseli a beze vseho
    napsali sve pripominky.

    RS: Pane Buchale, i pres to, ze nase dnesni vztahy se po teto
    RS: kritice nedaji povazovat za zvlast vrele, urcite vite, ze v rade
    RS: veci jsem stal na vasi strane - napriklad pri pokusech zakazat
    RS: vam uverejnovani clanku o vasich sluzbach v DISKu, a narozdil od
    RS: jinych jsem se ani nikdy nestitil uvazovat o vasich nabidkach ci
    RS: navrzich, a dodnes si jich umim vazit. Jen me ponekud mrzi, kdyz
    RS: byt i ostra kritika je chapana co by utok na vse a je duvodem k
    RS: nepratelstvim na cely zivot.

Ne, to urcite ne. :-) Pane Seiferte, nemam nejmensi potiz pohlizet na
    Vas dnes jako na pana Seiferta, ktery je od toho vcerejsiho v jinem
    bode sve cesty. Pro me osobne je dulezitejsi jaky clovek je, nez
    jaky byl.

Pokud jde o tu kritiku, nemam naprosto nic proti ni. Nemyslim si vsak,
    ze je vhodne cokoliv prohlasovat ve verejne konferenci. Jaky to ma
    ucel? Pokud pronasim neco verejne, melo by to byt neco, co je
    uzitecne pro vsechny, nebo neco co jinym nemuze uskodit.

Samozrejme, ze se prave tuto vec vsichni ucime a rozhodne nebudu nikoho
    odsuzovat za to, ze se treba nekdy dopustil nerozvaznosti.

    RS: Tak jako vy vuci me i ja vuci vam mam nekolik vyhrad, ostatne,
    RS: pripada mi to prirozene. Davam vam cestny a uprimny navrh,
    RS: abychom se bud sesli nebo si pohovorili telefonicky o veceh, ve
    RS: kterych si nerozumime. Nezatezujme ostatni svymi spory a jako
    RS: cestni lide si je vyrikejme v soukromi. Mozna, ze mira
    RS: nejruznejsich nedorozumeni prekvapi nas oba.

Jsem pro.

--

Jan Buchal
Brailcom, o.p.s.