Prosba

Miroslav Cech cech na mujmail.cz
Pátek Červen 11 11:16:31 CEST 1999

Nevite nahodou, jestli by se nekde nedal zapujcit brailsky radek?
Manzelka chodi do kusu socialne-pravnich poradcu a ucit se z kazety,
nebo pomoci hlasoveho vystupu ji cini neprekonatelne problemy.
Patri mezi tu mensinu lidi, kteri davaji jednoznacne prednost psanemu textu.
Vzdyt take na kazde ctenarske soutezi pravidelne vyhrava :-)

V nejblizsi dobe ji take ceka nekolikatydenni pobyt v nemocnici v Brne.
Je to pro mne trochu daleko abych za ni mohl denne jezdit a ukratit ji
dlouhou chvili. Zvlast kdyz v posledni dobu nemame na opravy auta.
Slo by sice objednat namluvene knihy na kazetach, ale kdo znate Pavlu
jiste uznate, ze je cira utopie, ze by je byla ochotna poslouchat. Bere to
jako degradaci osobnosti, kdyz je prece gramotna. A navic z takove
mluveneknihy skutecne nema zadny pozitek.
Leda ze by je cetl sam pan Werich.

Nedavno se mi podarilo presvedcit manzelku, aby si konecne pozadala o
prispevek na koupi brailskeho radku. Ja to do ni hustil uz dva roky. Ona
totiz zadani o prispevky povazuje za rovne zebrani. No, podali jsme
zadost a jako zebrak si ted skutecne pripadam. Momentalne jsme ve
stavu vysvetlovani, ze spoluucast ve vysi 20.000,- Kc pro nas vychazi
nastejno, jako kdyby jsme si ten radek meli koupit cely za svoje - proste
na nej nemame. To uz tak byva kdyz je pro vas auto nezbytne a on vam ho
nekdo ukradne. Kdyz pak mate druhe tak vam jej naboura podnikatel a i po
opravach bylo ve stavu, kdy jsem se s nim bal nekam vyjet. Tak jsme jej
se ztratou prodali a vzali si pujicku na dalsi (jeste tri roky mame co
zplacet).
No a protoze ted mame dvanactileteho dedecka letos jsme za opravy uz dali
pres dvacet tisic a stale to neni ono, jezdime snim jen do prace.
My jsme schvalne vybirali auto aby melo omsely lak a nelakalo zlodeje.
Asi jsme nevybrali dost omsele, nebot nam ho minuly tyden "zkraslili" nejaci
opilci - skoda asi deset tisic.
Patrne je lakal trojuhelnik v okne, kdyz to ty "svine" maji od statu, tak
jim to
auto vyzdobime. Jenze - nemame ho od statu.
Navic pracuji v nemocnici a verte neverte za plat mensi nez je invalidni
duchod. Je sice pravda, ze spravcove siti mivaji obvykle daleko vetsi
prijmy, zvlaste kdyz maji na starost skoro 200 pocitacu. Jenze my jsme
jednak chuda nemocnice a navic uplatky od dodavatelu neberu. Je sice
mozne si privydelat bokem, jenze jsem v praci dele a casteji nez je bezne
a prescasy se u nas neplati. Ale kvuli tomu prece nebudou trpet pacienti,
ti za to nemuzou.
A kdyz, opravdu vyjimecne, mi zbyva cas snazim se jako konicka
opravovat slepecke pocitace.
Kdyz to tak shrnu, asi jsem pekny idiot, ktery neni schopen si vydelat.

No a vysvetlujte takovou story statnim urednicim a nepripadejte si jako
zebrak.
Jsme sami kdo ma pri vyrizovani zadosti o prispevek tak intenzivni
pocit zebrani?
Neslo by s tim napriste neco udelat? Znam par lidi kteri ostych pred
takovym jednanim asi nikdy neprekonaji. Zato takovym, co si z
postizeni udelali zivnost, zrejme zadne zebrani nevadi.
Jen tak mimochodem, znam dva slepce s prukazkou ZTP-P kteri
v pohode ridi auto.

Doufam, ze tento srdceryvny dopis vam nezablokuje schanku, ani vas
priliz neotravi pri cteni. Ja vim, je moc dlouhy a od veci.

Takze naposled - nevite nekdo kde by sel pujcit brailsky radek?
Byl by v dobrych rukou a jsem pro nej ochoten i zebrat.

Miroslav Cech
Spravce site Nemocnice v Kromerizi

cech na knet.cz