objednavky knih

Tomas Pavlan pavlan na brailcom.cz
Čtvrtek Červen 10 15:18:33 CEST 1999

    Zdenek: stahovat digitaslne zpracovane knihy se nestava clenem
    Zdenek: systemu Braillnet, ale je mu pouze zrizeno konto pro pristup
O tom, ze je nekdo clenem nejakeho systemu rec nebyla, jde prece
    systemove o registraci proti registraci. Nebo ne?
    Zdenek: na nase FTP. Rozdil je snad jasny. Dale si myslim, ze u nas
    Zdenek: se doopravdy jedna o nutnost ochraneni autorskych prav,
    Zdenek: narozdil od knihovny, kde jde prece jen o objednani a o nic
    Zdenek: vic. Zde by se zadna autorska prava neporusovala. Bylo by
    Zdenek: pak az na knihovne, komu by objednanou knihu zaslala a komu
    Zdenek: ne. Takovy jednoduchy priklad. Predstavte si, kdyby nejaka
    Zdenek: zasilkova sluzba, coz by byl komercni podnik a ne statni
    Zdenek: instituce statem podporovana jako je KTN, si urcila, ze
    Zdenek: jejich objednavkovou sluzbu muze vyuzivat jen ten, kdo se
    Zdenek: zaregistruje u jejich providera, ktery jim tuto sluzbu
    Zdenek: zprostredkovava. Podle mne jde o poruseni pricncipu
    Zdenek: internetu.
To jsou veci, principy internetu, tomu nerozumim. Dale je principielne
    viz. Zdenkuv priklad prece treba rozlisovat mezsi placenymi a
    neplacenymi sluzbami.

    Zdenek: S pozdravem Zdenek!

    P.s.: Naznacovat, ze ti, kteri o tom diskutuji, nemaji narozdil od
    Zdenek: tebe Tomasi nic na praci, je dost trapny. ne?
Znovu jsem si precetl svuj mail a opravdu nic takoveho jsem nenapsal,
    moje veta mela asi ten smysl, ze rozvijeni podobnych uvah, podle
    meho nazoru ne na pude Fandy necham na jinych lidech, ale diskuse se
    rad zucastnim. na druhou stranu je ale z meho pohledu cely problem
    vlastne neexistujici, proto ubira cas jak tomu, kdo ho ma, tak
    zaneprazdnenym lidem a prijde mi to zbytecne. That's all.
	Zdar, - Tomas
---
Tomáš Pavlán, - gsm: +420:603:412:076

    Zdenek: Zdenek Bajtl Metodicke centrum informatiky SONS - Praha

    tel.: 02/66 03 88 32
    Zdenek:       0603/420 731