objednavky knih

Zdenek Bajtl bajtl na braillnet.cz
Čtvrtek Červen 10 16:37:02 CEST 1999

Dne 10 Jun 99 v 13:32, napsal(a) Tomas Pavlan:

> Jaky je rozdil v uzivani registrovaneho pristupu SONS na Harfe, ktere
> musi podstoupit kazdy, kdo si chce cist zdejsi digitalizovane texty a je
> tento ukon zdarma a registraci u Brailcomu, ktera je taky zdarma a je
> rovnez nutna ne k tomu, aby klient mohl uzivat sluzby knihovny, ale k
> tomu, aby uzival tento obednavkovy system?

Zdravim, Rozdil zde podle mne je. Nejdrive bych chtel upozornit, ze,
ten kdo chce u Braillnetu mit moznost si stahovat digitaslne
zpracovane knihy se nestava clenem systemu Braillnet, ale je mu pouze
zrizeno konto pro pristup na nase FTP. Rozdil je snad jasny. Dale si
myslim, ze u nas se doopravdy jedna o nutnost ochraneni autorskych
prav, narozdil od knihovny, kde jde prece jen o objednani a o nic
vic. Zde by se zadna autorska prava neporusovala. Bylo by pak az na
knihovne, komu by objednanou knihu zaslala a komu ne. Takovy
jednoduchy priklad. Predstavte si, kdyby nejaka zasilkova sluzba, coz
by byl komercni podnik a ne statni instituce statem podporovana jako
je KTN, si urcila, ze jejich objednavkovou sluzbu muze vyuzivat jen
ten, kdo se zaregistruje u jejich providera, ktery jim tuto
sluzbu zprostredkovava. Podle mne jde o poruseni pricncipu internetu.

S pozdravem Zdenek!

P.s.: Naznacovat, ze ti, kteri o tom diskutuji, nemaji narozdil od
tebe Tomasi nic na praci, je dost trapny. ne?

Zdenek Bajtl
Metodicke centrum informatiky
SONS - Praha

tel.: 02/66 03 88 32