Nove mluveni pro KUK

Radek Seifert Seifert na tereza.fjfi.cvut.cz
Pondělí Červen 7 10:31:33 CEST 1999

Ahoj Michale,

priznam se, ze tomu rozumim cim dal mene. Pochopitelne, ze i ja mam
radeji, kdyz se s klientem domluvim v terminech jako Autoexec a bat-
soubor, ale jak to souvisi s tim, ze komercni firma vyprodukuje
program, kteremu nasadi nejakou cenu a pak jakoby mimochodem usty
sveho pracovnika prohlasi, ze on by to radeji montoval tem, kteri uz
o pocitacich neco vedi? Nedavno prave na teto konferenci probihala
diskuse o image firem, nejsem si tudiz uplne jist, zda by me
uspokojilo co by neprilis zkuseneho uzivatele pocitace takove
prohlaseni, asi bych si musel polozit otazku, zda se nevyplati jit
nekam, kde si zkusenych a mene zkusenych zakazniku vazi uplne stejne:-
) Problem je, ze tady to jaksi nefunguje, hlasove programy spolu
nejsou tak kompatibilni, jako ostatni software, hlavne jich neni
tolik, takze zde vlastne - chudak nezkuseny zakaznik - nema na
vybranou. Zkousim si predstavit, jak by to vypadalo, kdybych si sel
koupit novou lednicku a ve dverich obchudku by mi prodavac s usmevem
oznamil, ze on radeji prodava tem, kteri o lednickach neco vedi, ale
kdyz tedy na tom trvam... Ja o lednickach vim snad jen tolik, ze je v
nich zima, ale Buh vi, jestli by mu to stacilo.

Mate-li tedy novy hlas, nabidnete ho vsem, komu by se mohl
hodit, podle mne zejmena uzivatelum KUKu - navod jak na to jsem
poskytl uz v minulem mailu, nejste-li si jisti, ze to lidem bude
chodit, tak to jeste neprodavejte. A mate-li pocit, ze maji lide
nevhodne nastaveny pocitac, tak co brani v tom lidem bud dat navod,
jak si sve nastaveni zmenit, nebo jim to zmente vy a uctujte si
servisni poplatek, jak je to bezne uplne vsude u beznych firem.

A tem iluzim o pocitacich take dost dobre nerozumim, bud pocitac ci
software chodi ke spokojenosti uzivatele, nebo ne. Politika
vychvaleni neceho az do nebe vedla podle meho nazoru dost casto k
tomu, ze si pocitac koupili za statni penize i lide, kteri ho bud
vubec nepotrebovali, nebo kteri prave temto slovum uverili - sam si
vzpominam na reklamu mnoha zarizeni a sestav, ktere jsem si sam
vyzkousel, a nikdy bych je s cistym svedomim doporucit nemohl. Anebo
mohl, ale rozhodne jen nekomu. Bat se vsak borit iluzi, ze bude vse
samozrejme bez problemu a malem fungovat na prani, je nejen zhoubne a
prinasi mnoha zklamani, je to vsak i ponekud dost drahe - a opet,
priznavam, ze pro firmy naopak velmi vyhodne.

Abys dobre rozumel me kritice, je obdivuhodne, ze ty sam se nebojis
byt hodne uprimny ve svych vyjadrenich, osobne s tebou i dost
souhlasim, nekritizuji vsak timto mailem vubec tebe, ale zpusob,
jakym jste zvolili - tedy vase firma - uvedeni noveho produktu na
"trh", abych tak rekl. Jsem osobne strasne rad, ze to privezes ukazat
do Olomouce, doufam, ze nam hnidopichum tou novou uzasnou veci zacpes
usta!:-))

    S pozdravem

    Radek Seifert