Demokracie je krehka kvetinka

Radek Seifert Seifert na tereza.fjfi.cvut.cz
Středa Červen 2 14:11:24 CEST 1999

Vazeny pane Hlavinko,

jsem ponekud prekvapen vasi urazenou az uzkostlivou reakci, v zadnem
pripade jsem ve svem mailu neapeloval na jakykoliv hon na
carodejnice. Diskuse ohledne toho, zda jsou nase pravidla prisna
siroko daleko nebo ne je, myslim, naprosto normalni diskusi, ostatne
vas nazor, ktery tak sverazne nyni glosujete, vubec neni ojedinely -
je bezesporu dost tech, kteri by pravidla nejradeji nemeli zadna,
meli je ve svem zneni nebo maji jine vyhrady. Jakakoliv diskuse by
vsak nebyla mozna, kdyby kazdy - podle vaseho vzoru - chapal diskusi
o svych nazorech jako utok na svou osobu, popr. zjemnoval sve
formulace. Netvarte se urazene a reknete nam vsem fandum, proc si
myslite, ze je neco spatneho na tom, kdyz se prideluji body trem
lidem misto peti, a take byste se nam misto vysvetlovani toho, co a
kdy jste psal, mohl pokusit ozrejmit, oproti kterym pravidlum jsou
zrovna ty nase tak strasne prisna. Prosim, nechapejte to jako ironii,
z vasich pripominek mohou v konecnem dusledku tezit vsichni
prihlaseni.

Chci jeste jednou vsechny cleny, kteri me zasobuji na soukrome lince
pripominkami, ubezpecit, ze si jejich nazoru vazim. Mnoho z nich vsak
absolutne nema duvot byt nezverejneno, chapejte, prosim, ulohu
moderatora nikoliv jako jedno velke ucho vsem narkum, narovinu
priznavam, ze me tento zpusob moderovani pripada nejen neefektivni,
ale hlavne i dost zdrzuje od ostatnich povinnosti. Prosim snazne,
abyste se nebali vystoupit se svou kritikou verejne na konferenci,
jako moderator sleduji nepretrzite beh konference, proto nemejte
strach, ze snad vase slova projdou bez povsimnuti. To je hlavni smysl
konference, nikoliv neco psat verejne a neco moderatorovi.
Pochopitelne, ze se to netyka hlasovani a podobnych veci, kdy jste k
psani na mou adresu primo vyzvani. A pro ty, kteri snad maji nyni
pocit, ze prehanim, uvadim jen jediny udaj: za poslednich 14 dnu
prislo na mou adresu od nejruznejsich clenu takrka presne 35 mailu,
ktere by klidne mohli byt verejne a v zadnem pripade neresili problem
jednotlivce. Snad tedy pochopite moji zadost.

    S pratelskym pozdravem

    Radek Seifert, zahlceny moderator

 Vazeny pane Seifert, dovolte abych hned v uvodu citoval z Vaseho
mailu. >