Thymus - vyvoj

Radek Seifert Seifert na tereza.fjfi.cvut.cz
Čtvrtek Červen 17 13:07:37 CEST 1999

Mili fandove,

rada z vas asi zna cesky braillsky radek Thymus pod Dosem, a proto
asi nebude zadnym tajemstvim, ze v porovnani s jinymi zarizenimi
rekneme ve stejne cenove kategorii - pochopitelne zahranicnimi - ma
Thymus nektere nesporne vyhody, ale i rezervicky.

Jedno bile misto thymusu jsem objevil uz pred casem, konkretne ne
zcela korektni sledovani autokurzoru v nekterych aplikacich.
Priznavam, ze pro mne bylo jistou dobu dost zahadou, proc Thymus
napriklad s ucetnim software s mnozstvim barevnych softwarovych
kurzoru chodi spravne, a na druhou stranu si neni schopen poradit se
dvema, ktere jsou v Idosu - konkretne po vyhledani spojeni nesleduje
vypis techto spojeni, pro koukave je to ten cerveny.

Zahadu jsem vylustil v sobotu spolu s panem Severou pri dukladnem
proklepani Thymusu. Problem je jen v tom, ze pri programovani se
pozapomelo na moznost viceradkovych softwarovych kurzoru, coz je
presne priklad Idosu, kde jde v jednom pripade o dvouradkovy, v
druhem dokonce o triradkovy, nicmene vzdy o zcela korektni softwarovy
kurzor, ktery je treba sledovat. Jen stale nedokazi pochopit, jak to,
ze na tuhle nedokonalost nepoukazal uz mnohem drive nekdo jiny, mel
jsem za to, ze Idos je mezi zcela nevidomymi velmi rozsireny program.

Panu Severovi jsem navrhl i dalsi vylepseni obsluzneho software
Thymusu, k me velke radosti byly me pripominky shledany jako velmi
inspirativni, coz by se melo projevit jiz v dalsi verzi. Pujde
napriklad o zcela jiny zpusob, jak pracovat s mysi a radkem, kdy
namisto dosavadniho pouheho privolavani "mysove znacky" slozitym
zpusobem pres klavesove kombinace, by v dalsi verzi mela myska skakat
rovnou na misto pozadavku ihned po zjisteni souradnic obrazovky,
pritom skok na misto se bude rovnat zaroven i stisku mysi. To
ohromnym zpusobem napomuze pri zadavani nejruznejsich voleb ve velmi
strukturovanych oknech, kde se jiz nebudete muset nejprve snazit
pochopit jejich logiku - tedy to, kdy je treba pouzit kurzor dolu a
nahoru a kdy prejit do jineho segmentu tabelatorem - po uprave
postaci projit si volby navigacnimi klavesami Thymusu a za pomoci
noveho ovladace mysi si je jednoduse zaskrtnout ci odskrtnout. Osobne
tuto funkci vyuzivam uz delsi dobu u sveho Braillexu Tiny a nemohu si
ji vynachvalit - kdyby se to tak dalo rict i o dalsich funkcich
tohoto drobecka:-)

Dalsi drobnosti, ktere povedou ke zvyseni komfortu pri vasi praci s
Thymusem, jiz pripravuji, ostatne budu velmi rad, kdyz se i
ostatni uzivatele tohoto zarizeni ozvou v pripade, ze v obsluznem
software neco postradaji nebo by radi vylepsili.

Obracet se muzete jak do konference, tak i na mou soukromou adresu.

    S pozdravem

    Radek Seifert