objednavky knih

buchal na brailcom.cz buchal na brailcom.cz
Úterý Červen 15 13:44:19 CEST 1999

    MN: mili a vazeni fandove

    MN:        jsem sice vetsinou pasivnim clenem teto konference, ale
    MN: tentokrat mi neda, abych se nevyjadrila k diskuzi ohledne
    MN: objednavek knih. nebudu pripojovat zadne uryvky z vasich mailu
    MN: na toto tema, ani nebudu pouzivat citace z nich, jenom chci
    MN: rict, ze jsem docela znechucena z toho, jakym smerem se tato i
    MN: podobne predesle diskuze ubiraji. proboha lidi, copak opravdu
    MN: neumime prijmout kriticka slova jinak, nez tim, ze odpovime na
    MN: ne radoby vtipnou ironii, posmevacnym titulovanim a podobnym
    MN: napadanim? vzdyt takovou odpovedi na kritiku vlastnorucne
    MN: kreslime svuj vlastni portret. je to proste k placi a ne k
    MN: smichu.

Vidite pani Novakova, i timto mailem jste prispela k te nekonstruktivni
    a zbytecne smrsti mailu. Vzdyt vy zcela samozrejme predpokladate, ze
    ony vypady a obinovani, typu: "registrovanym uzivatelem Brailcom se
    muze stat ten, kdo je sympaticky panu Buchalovi", je konstruktivni
    kritika.

Pokud jde o ten humor a ironii, mam za to, ze to je v tak zavaznem
pripade jedine mozna cesta, jak jeste reagovat.

Na cele veci me zarazi jedna skutecnost. Proc se ti, kteri meli nejake
vyhrady, nejprve nezeptali, proc byl zvolen jimi kritizovany
postup. Nebo snad predem znali vsechny souvislosti?

Jiz jsem o tom sice hovoril, ale nejak to zapadlo, ze onen objednavkovy
system je pod licenci free softwaru, takze jej muze bez omezeni
provozovat, kdokoliv. Muze se napriklad studovna Tereza domluvit s KTN a
nainstalovat system na svem serveru. System muze dokonce bezet na
nekolika serverech soucasne.
Jenze ono se jaksi od zacatku predpokladalo, ze KTN a Brailcom nekomu
skodi, aby tak ziskali pro sebe nejakou vyhodu. Muzete se pak podivovat
nad tim, ze se dotcene strany proti nepravdivym narcenim ohradi? Co kdyz
to bylo tak, ze obe organizace mely snahu prinest zrakove postizenym
neco noveho, co by jim pomohlo? a misto diku, dockaji se zucastneni
nikoliv kritiky, ale nepravd a pospinovani.

    MN: mejte se hezky a hlavne "neco proto delejte", jak rika
    MN: V. Soucek.

Naprosto souhlasim.

--

Jan Buchal