objednavky knih

Radek Seifert Seifert na tereza.fjfi.cvut.cz
Pátek Červen 11 10:45:14 CEST 1999

Ahoj Tome, dobry den, pane Buchale, a ostatni fandove!

I ja mam dojem, ze tahle diskuse se nam trosku vymknula z ruky, pokud
nekdo mate dojem, ze jsem k tomu prispel hlavne ja, velmi se omlouvam
a prehodnotim duraz svych reakci. Doufam ale, ze mi dovolite reagovat
nikoliv vetu po vete treba na dopis pana Buchala, ale na par veci,
ktere podle Tomase smrdi anebo jsou natolik zkreslene, ze si prece
jen veticku vyzaduji.

Tomasi, jestli nechces, aby reakce na tve dopisy byly otevrene, pak
nepis do konference slova o narodnich frontach a podobnych
nesmyslech. Ta zaplata nebyla tak smrduta, jak rikas, problem je
jenom v tom, ze popiras to, co je nepopiratelne, nebot i ja
pochopitelne mohu prinest dukazy o tvem spojeni s firmou Brailcom.
Jake?

1/ Potkali jsme se minuly rok na Invexu, hadej, v jake pozici jsi tam
tehdy pusobil:? Predvadel si na stanku Brailcomu jejich system s
Thymusem, mozna si rozpomenes, jak ti tehdy zrovna nefungovala
cestina... Mate s panem Buchalem vzdy tendenci volat po dukazech, tak
tedy mohu slouzit svedkem Janem snyrychem, ktery tam byl tehdy se
mnou.

2/ Pan Buchal mi pred casem nabidl praci v Brailcomu, ktera mi ze
zacatku pripadala zajimava, slo o misto redaktora u Obzoru Dnes.
Nabidka byla velkorysa, dodnes si vazim toho, ze mi byla ucinena, i
kdyz mi pan buchal nemuze dnes prijit na jmeno. A ja jsem ji z
jistych duvodu odmitl, vubec ne proto, ze bych mel nejake zvlastni
vyhrady vuci Brailcomu, ale proste proto - a pan Buchal to dobre vi,
rekl jsem mu to jasne - ze jsem si nebyl jist, zda bych na tuhle
praci s obycejnym diktafonem stacil. A tu praci vzal po me vis kdo?
Prave ty, ostatne jeden z prvnich rozhovoru si delal prave se mnou
tady v TEREZE.

Tome, melo vsechno toto byt tajne? Nebo tuhle neskutecnou porci prace
opravdu delas pro Brailcom zcela zdarma? Pokud ano, uznavam, ze jsem
prestrelil, coz mi snad ale nikdo nemuze mit za zle, byl jsem shodou
vsech okolnosti temto vecem moc blizko a znam tedy i hodnotu prace v
Brailcomu, kde si prace opravdu vazit umi - a to myslim bez ironie.
Mas u brailcomu jeste dalsi nejruznejsi pracicky, takze pokud si za
ne nikdy nedostal vubec nic, pak moje zaplata byla smradlava a me
zustava rozum stat nad lidskou dobrotou, kterou clovek jen tak
nepotka.

Pane Buchale, ne, opravdu se nebudu poustet do stylu, kterym jste me
pocastoval vy, bylo mi jasne, ze za sebemensi kritiku vasi osoby se
plati tvrde. Ale presto mi dovolte upresneni tech mene podstatnych
veci:

nikdy jsem nepopiral, ze u vas mam zrizene konto, nechal jsem si ho
zridit ve chvili, kdy jsme se mi dva sesli poprve - a to je uz rada
let. Mrzi me, ze jste si mou kritiku vylozil spatne, protoze nebyla
namirena proti tem, kteri u vas maji konto, to bych opravdu musel
kritizovat i sam sebe, ale prave to konto u vas budiz mi tak z vasi
strany zadanym dukazem, ze ve veci objednavkoveho systemu mi nejde o
svuj vlastni prospech, ale o princip, a nesmite se zlobit, ze mi ani
po vasem mailu stale neni jasne, proc je ve skutecnosti nutna
registrace v systemu, namisto registrace ve sluzbe. Vyslovil jsem
svuj nazor, nejsem bojovnik v pravem slova smyslu, pokud svym
vysvetlenim uspokojite ostatni, pak jsem jednoduse prohral a to je
vse - umim prohravat.

Pane Buchale, i pres to, ze nase dnesni vztahy se po teto kritice
nedaji povazovat za zvlast vrele, urcite vite, ze v rade veci jsem
stal na vasi strane - napriklad pri pokusech zakazat vam uverejnovani
clanku o vasich sluzbach v DISKu, a narozdil od jinych jsem se ani
nikdy nestitil uvazovat o vasich nabidkach ci navrzich, a dodnes si
jich umim vazit. Jen me ponekud mrzi, kdyz byt i ostra kritika je
chapana co by utok na vse a je duvodem k nepratelstvim na cely zivot.

Tak jako vy vuci me i ja vuci vam mam nekolik vyhrad, ostatne,
pripada mi to prirozene. Davam vam cestny a uprimny navrh, abychom se
bud sesli nebo si pohovorili telefonicky o veceh, ve kterych si
nerozumime. Nezatezujme ostatni svymi spory a jako cestni lide si je
vyrikejme v soukromi. Mozna, ze mira nejruznejsich nedorozumeni
prekvapi nas oba.

Posledni slovo k Michalovi Jungmanovi: pokud jde o me, zduraznil jsem
uz mockrat, ze zde nejde o Brailcom jako takovy, ze kritiku by si v
podobne situaci zaslouzil i napriklad SONS, ktery si ji ostatne
zaslouzi za jine veci, a staci podivat se do archivu treba za
posledni mesic, myslim, ze i v mych mailech ji naleznes na adresu
organizace dost.

Nabidka na osobni vyjasneni patri i tomasovi Pavlanovi, ktereho
prosim za prominuti, ze dost dobre nedokazi odlisovat pratelske
informace od tech pracovnich, takze tak vlastne borim pratelstvi -
tato odpovednost pada ciste na mou hlavu.

    S pozdravem

    Radek Seifert, nikoliv jako moderator