objednavky knih

Tomas Pavlan pavlan na brailcom.cz
Čtvrtek Červen 10 17:12:24 CEST 1999

    Radek: Tome, tak tohle bylo hodne vedle. Osobne neznam vetsiho
    Radek: bojovnika ve svem okoli, nez si prave ty, pred par lety si me
    Radek: svymi, jak ty rikas, slepeckymi postoji, sokoval az dost,
    Radek: kdyz si me presvedcoval o tom, jak by mel kazdy nevidomy od
    Radek: statu urvat vsechno, co se nabizi, protoze tak vytvari iluzi,
    Radek: ze ostatni nepotrebuji dohromady nic a vlastne tak celkove
    Radek: celemu tomu slepeckemu hnuti skodi. Ze by sis uz nepamatoval?
To je dost ucelove prevracena interpretace a radeji bych ji, Radku,
    nechal na osobni diskusi. Zjednodusene mam nazor, ze by clovek mel
    ledacos ze statnich prostredku ziskat a zbytek doplatit. Obecne jsem ale presvedcen, ze i kdybych
    mel kdykoli totalne spatne a amoralni nazory, tak je vzdycky moznost
    pozitivniho vyvoje, to jen obecne. Konkretne soudim, ze v diskusi,
    ktera z nejakeho duvodu nemuze byt duplexni je podpasovka takto
    argumentovat, takze jestli tohle je ta hruba zaplata, tak myslim, ze
    je taky trochu smradlava.

    Radek: Podle mne vyslovit svuj nazor na poskytnute sluzby je
    Radek: prirozenym pravem kazdeho cloveka, ostatne konference je tu
    Radek: prave proto. Pochopitelne chapu, ze od tebe cekat nemuzeme
    Radek: kritiku teto zjevne nenormalni situace, jsi za propagandu
    Radek: Brailcomu touto spolecnosti placen, a prekvapuje mne, ze jsi
    Radek: to na uvod sveho dosti urazliveho mailu nepovazoval za nutne
    Radek: ostatnim sdelit.
Tobe, osobne Radku klidne necham nahlednout do sveho ucetnictvi a muzes
    videt, ze jsem zadne penize nikdy od spolecnosti Brailcom nedostal. Jsou samozrejme
    druhy podnikani, jako je muzika, ze kterych mam relativne dost
    neprokazanych penez, ktere nikdy v zadnem ucetnictvi byt nemohou,
    ale v oblastech, ve kterych je Brailcom aktivni to nejde, resp. ja
    to neumim. Na vystavach, kde jsem ve stancich Brailcomu byl slo o
    praci z presvedceni. Je pravda, ze mi zamestnani v Brailcomu bylo
    nabizeno v dobe, kdy jsem se pred rokem vracel do prahy a zvazoval
    jsem to, pak se veci ale zbehly jinak. Pro budoucnost ale musim
    napsat, ze je mozne, ze nekdy zamestnancem Brailcomu budu stejne,
    jako je mozne, ze se tak nikdy nestane. Byl bych tedy radeji, kdybys
    na mou adresu priste vypoustel tvrzeni, ktera muzes overit, nebo
    dokazat, slouzilo by ti to ke cti. Abych byl uplny, v prostorach Brailcomu jsem svoje komercni
    cinnosti provozoval asi tak, jak to muze delat kdokoli, krome
    strechy nad hlavou to ale nemelo s Brailcomem nic spolecneho. Ted
    ucim par lidi v prostorach Brailcomu uzivat prostredi emacsu, delam
    to zdarma stejne tak, jako jedu k nekterym lidem neco seridit, nebo poradit.

    Radek: zacinaji a konci u nas. A ted, prosim, davej zvlast pozor,
    Radek: aby nedochazelo k dezinterpretacim! Tady nejde o Brailcom,
    Radek: ktery se vpodstate zachoval nesmirne chytre, on proste
    Radek: chvilku pro nevidome neco delal, ale nikoliv zdarma, jak se
    Radek: nyni snazi nam vsem namluvit i predstavitel knihovny, ale
    Radek: prave za nase jmena, ktera se nyni maji objevit v jeho
    Radek: systemu, aby s nimi mohl nakladat tak, jak se dnes se jmeny u
    Radek: techto organizaci naklada - SONS tim nevyjimaje - totiz
    Radek: 'podivejte se, kolik nevidomych vyuziva nasich sluzeb, copak
    Radek: si tedy ty penize nezaslouzime'? Jenze to je pravem
Z ceho plyne tvuj dojem, ze Brailcom pro nevidome neco delal a uz
    nedela, resp. o co dela mene, nez drive? Posledni statni penize,
    ktere Brailcom dostal pred tremi lety a nekoli grantu urcite nejsou
    zdrojem, ktery by stal za rec. Zdroje budou z komercniho poskytovani
    internetu, ze staveni siti a kompletace pocitacu. Protoze mi v teto
    chvili do toho nic neni, nestaram se o to. Az nabydu podezreni
    nejakych nekalosti, urcite budu jeden z prvnich kritiku.

    Radek: A ted to hlavni: ty urcite vis to, co mnoho lidi nevi, ze pan
    Radek: Buchal by rad v budoucnu za poskytovani svych sluzeb vybiral
    Radek: nejake penize, rekl mi to osobne jeste v dobe, kdy si
    Radek: neulozil bobrika mlceni. Ani tohle ti nepripada jako duvod k
    Radek: reakci? Skutecne povazujes jako relevantnejsi diskusi o
    Radek: diakritice?
To, ze se bude pripojeni v Brailcomu v budoucnu symbolicky zpoplatnovat
    nebylo nikdy tajemstvi, predpokladala se mensi castka, nez jakou
    kdysi vybiral braillnet, ktery byl mym prvnim poskytovatelem
    internetu. Pak ale vsechno utichlo a ja nemam predstavu o soucasnych
    zamerech odpovednych lidi za tuto vec, abych pravdu rekl, uz jsem na
    celou vec placeni/neplaceni uplne zapomnel. Vzhledem k tomu, ze
    podle meho nazoru se tvori problem z niceho, tak si opravdu myslim,
    ze proti vyse zminenym dohadum je diakritika vlastne podstatnejsi.

    Radek: Jsem posledni, kdo by podkuroval organizaci, nechtej ale po
    Radek: vsech tech, kteri nejsou ochotni organizaci za vse tleskat,
    Radek: aby nekriticky prijimali nabozenstvi firmy Brailcom. Ita se
    Radek: bude muset jednou vyrovnat s kritikou, kterou dnes neni
    Radek: schopna stravit ani v tech nejmensich douscich, nemuzete
    Radek: naporad vystacit jen s urazenim ostatnich, poukazovanim na
    Radek: komunismus a dogmatickym lpenim na slovu slepy, ktery se dnes
    Radek: jiz takrka nikomu nelibi, protoze davno nabylo peorativniho
Psal jsem o slepcich, coz je myslim prave v radach teto komunity slovo
    pomerne frekventovane. Nebo uz neni? Pokud jsem nekoho urazil, je mi
    to lito, ale psal jsem obecne o slepecke komunite a o atmosfere,
    ktera vladne a mohu uvest spoustu prikladu, abych sva slova dolozil.

    Radek: vyznamu, stejne jako mrzak.  Promin, ze jsem na tebe, sveho
    Radek: pritele, tak ostry, ale tentokrat jsem se ridil heslem 'na
    Radek: hruby pytel hruba zaplata'.
Jak jsem psal nahore, zaplata je nejen hruba, ale dokonce i
    smrdi. Osobne si neumim predstavit, ze bych argumentoval takto svemu
    priteli, tim mene nepriteli. Ne proto, ze slo o kritiku mych nazoru,
    ale proto, ze nektera tva tvrzeni proste nejsou povahou diskuse
    vhodna pro verejnou konferenci, ani pro tuto formu komunikace,
    nejsou pravdiva, ale zejmena mi vadi, ze uvadis fakta, ktera nemuzes dokazat, zatim co ja
    jsem schopen je velice snadno vyvratit. To neni pratelske.

    Radek: Posledni veta: KTN jiz jednu registraci od nas ma, ma v ni
    Radek: sice hrozny bordel, ale to neni nas problem - osobne jsem
    Radek: nektera sva data prehlasoval jiz mnohokrat, stejne to mam
    Radek: porad spatne - takze poukazovani na nutnost jakehosi
    Radek: ochraneni je opet diskutabilni, jsem clenem knihovny jiz
    Radek: velmi dlouho, ale velmi dobre si vzpominam, ze jsem pravo
    Radek: vyuzivat jejich sluzby nedostal jen tak, bylo s tim tehdy
    Radek: dost litani...

    Radek:     S pozdravem

    Radek:     Radek Seifert