Nove mluveni pro KUK

Úterý Červen 8 01:28:37 CEST 1999

> From:          "Radek Seifert" <Seifert na tereza.fjfi.cvut.cz>
> To:            "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
> Subject:       Re: Nove mluveni pro KUK
> Date:          Mon, 7 Jun 1999 10:31:33 GMT+1

> Ahoj Michale,
>
> priznam se, ze tomu rozumim cim dal mene.

O.K. Zkusim byt jeste vice polopaticky.

> Pochopitelne, ze i ja mam radeji, kdyz se s klientem domluvim v
> terminech jako Autoexec a bat- soubor, ale jak to souvisi s tim, ze
> komercni firma vyprodukuje program, kteremu nasadi nejakou cenu a
> pak jakoby mimochodem usty sveho pracovnika prohlasi, ze on by to
> radeji montoval tem, kteri uz o pocitacich neco vedi?

Toto jsem nenapsal. Psal jsem - zkusim to formulovat jinak - ze jsem
radsi, pokud se s urcitym problemem POPRVE setkam u uzivatele, ktery
je schopen pri jeho reseni ucinne asistovat. Zkusenosti pri tomto
reseni ziskane mi potom obcas pomohou pri reseni podobneho problemu
nekde jinde - treba u klienta, ktery ma ZATIM mene zkusenosti.

> Nedavno prave na teto konferenci probihala diskuse o image firem,
> nejsem si tudiz uplne jist, zda by me uspokojilo co by neprilis
> zkuseneho uzivatele pocitace takove prohlaseni, asi bych si musel
> polozit otazku, zda se nevyplati jit nekam, kde si zkusenych a mene
> zkusenych zakazniku vazi uplne stejne:- )

Nejsem si jist, zda to, ze se snazim mene zkusenym zakaznikum
vychazet vstric a usetrit je slozitejsiho reseni pripadnych problemu,
je vyrazem toho, ze si jich mene vazim. :-)

> Problem je, ze tady to jaksi nefunguje, hlasove programy spolu
> nejsou tak kompatibilni, jako ostatni software, hlavne jich neni
> tolik, takze zde vlastne - chudak nezkuseny zakaznik - nema na
> vybranou.

Nerozumim.

> Zkousim si predstavit, jak by to vypadalo, kdybych si sel koupit
> novou lednicku a ve dverich obchudku by mi prodavac s usmevem
> oznamil, ze on radeji prodava tem, kteri o lednickach neco vedi,
> ale kdyz tedy na tom trvam... Ja o lednickach vim snad jen tolik,
> ze je v nich zima, ale Buh vi, jestli by mu to stacilo.

Bezva priklad. Pokud si koupis lednicku, tak se - vetsinou az doma -
v navodu dozvis, ze podminkou jejiho provozu je radne instalovana
zasuvka 230 Voltu, odpovidajici platne statni norme. Pokud takovou
doma nemas nebo Ti funguje spatne, lednicka Ti nepujde vubec nebo
treba jen obcas. V tomto pripade si asi soudny clovek zavola
elektrikare a necha si zasuvku opravit a jen mensina pujde lednicku
reklamovat do obchodu. U pocitacu to tak pruhledne neni a tak ta
mensina je spise vetsina... :-)) MMCH, ja jsem vazne nepsal, ze
nekomu neco prodavam radeji.

> Mate-li tedy novy hlas, nabidnete ho vsem, komu by se mohl
> hodit, podle mne zejmena uzivatelum KUKu - navod jak na to jsem
> poskytl uz v minulem mailu, nejste-li si jisti, ze to lidem bude
> chodit, tak to jeste neprodavejte.

Opakuji: tem, co maji zvukovou kartu korektene nastavenou, HLAS bude
bez problemu fungovat. Presto jsme tam navic doplnili autodetekci
karty - tedy v nasem lednickovem prikladu (dejme tomu) detekci
napeti v siti. To tam mam jeste montovat dynamo, aby ta lednicka
fungovala i bez zasuvky, nebo transformator na 24 Voltu? :-))

> A mate-li pocit, ze maji lide nevhodne nastaveny pocitac, tak co
> brani v tom lidem bud dat navod, jak si sve nastaveni zmenit,

Skutecnost, ze KUK je momentalne provozovan na nekolika desitkach
ruznych druhu karet pod nekolika ruznymi operacnimy systemy, navic v
pocitacich s ruznymi zakladnimi deskami a od ruznych vyrobcu.

> nebo jim to zmente vy a uctujte si servisni poplatek, jak je to
> bezne uplne vsude u beznych firem.

Pokud o tuto sluzbu nekdo bude mit zajem, pokusime se mu vyhovet.
Ale novy HLAS se mu tim prodrazi na dvoj az trojnasobek...

> [...]
> vychvaleni neceho az do nebe vedla podle meho nazoru dost casto k
> tomu, ze si pocitac koupili za statni penize i lide, kteri ho bud
> vubec nepotrebovali, nebo kteri prave temto slovum uverili - sam si
> vzpominam na reklamu mnoha zarizeni a sestav, ktere jsem si sam
> vyzkousel, a nikdy bych je s cistym svedomim doporucit nemohl. Anebo
> mohl, ale rozhodne jen nekomu. Bat se vsak borit iluzi, ze bude vse
> samozrejme bez problemu a malem fungovat na prani, je nejen zhoubne a
> prinasi mnoha zklamani, je to vsak i ponekud dost drahe - a opet,
> priznavam, ze pro firmy naopak velmi vyhodne.

Strucne: zminka o "boreni iluzi" byl vtip - bohuzel asi spatne
formulovany. Ke zbytku se mi myslim neprislusi vyjadrovat.

> Abys dobre rozumel me kritice, je obdivuhodne, ze ty sam se nebojis
> byt hodne uprimny ve svych vyjadrenich, osobne s tebou i dost
> souhlasim, nekritizuji vsak timto mailem vubec tebe, ale zpusob,
> jakym jste zvolili - tedy vase firma - uvedeni noveho produktu na
> "trh", abych tak rekl.

Uz se moc tesim, az neco "uvede na trh" kokurence... :-)

> Jsem osobne strasne rad, ze to privezes ukazat do Olomouce,
> doufam, ze nam hnidopichum tou novou uzasnou veci zacpes usta!:-))

Ja taky. :-))

Michal Jungmann