Nove mluveni pro KUK

Pátek Červen 4 03:57:50 CEST 1999

> From:          "Radek Seifert" <Seifert na tereza.fjfi.cvut.cz>
> To:            "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
> Subject:       Re: Nove mluveni pro KUK
> Date:          Thu, 3 Jun 1999 09:26:33 GMT+1

> Ahoj Michale,
>
> pripojil bych se k dotazum pana Hlavinky ohledne noveho hlasu. Me by
> hlavne zajimalo, proc nemohou byt o teto tak zasadni novince nejak
> systematicky vyrozumeni vsichni majitele hlasoveho programu KUK?

Samozrejme, ze se pokusime informovat i dalsi uzivatele KUKu mimo
konferenci Fanda (ostatne, mas-li nejaky opravdu dobry napad, jak to
udelat, tak sem s nim:-). Vzhledem k problemum (nikoli s HLASem, ale
s nastavenim zvukovych karet resp. promenne BLASTER), na ktere jsme
narazili behem testovani, mi prislo vhodne zacit s hromadnejsim
sirenim nejprve mezi zkusenejsimi uzivateli, abychom ziskane
zkusenosti s ruznymi kartami potom mohli pouzit pro navigovani tech
mene zdatnych.

> Mam za to, ze tva odpoved je sice vycerpavajici, jen tezko si vsak
> lze predstavit, ze jedinym informacnim zdrojem pro ostatni je
> zcela nahodny dotaz jednoho clena a logicky neuplna odpoved tvoje.

Nerozumim. Prvni mail o novem HLASu jsem psal o sve vuli, nikoli
jako reakci na cokoliv. Zamerne jsem ho napsal strucnejsi (mimo jine
proto, abych nebyl kamenovan pro nedovolenou reklamu:-) a pocital
jsem s tim, ze detaily doplnim po dotazech z plena, coz se take druhy
den stalo. Co jsi prosim mel na mysli "logicky neuplnou odpovedi"?

> Vim, ze hlas predstavujete na nejruznejsich akcich, ale ani to mi
> nepripada dostatecne, je verejnym tajemstvim, ze techto akci se
> zucastnuje jen zlomek vsech uzivatelu pocitacu a navic casto stale
> ti sami. Zajima me tedy hlavne, zda o vycerpavajicih informacich
> budou postupne informovani vsichni, kteri do hlasoveho programu
> KUK v minulosti investovali, nebo zda budou mit sanci predevsim
> ti, kteri jsou z Prahy a dobre se znaji bud s tebou, Jirkou
> Mojziskem nebo podobnymi lidmi - ti si totiz cas od casu vzajemne
> zavolaji a tak se obvykle o novinkach dovidaji...?

Jeden duvod, proc jsem jako prvni krok ke zverejneni zvolil
konferenci jsem uz napsal vyse. Domnivam se navic, ze nejefektivnejsi
prostredek, jak spolehlive informovat o nekterych vecech, je "ustni
podani". Tim mam na mysli to, ze uzivatele, kteri nejakou vec jiz
maji, o ni - zcela prirozene - reknou svym pratelum a znamym a
pripadne jim - jsou-li toho schopni - vysvetli jeji vyhody ci uskali.

Tahle metoda informovani samozrejme ma sva uskali a omezeni a
pokusime se - jak jsem psal u uvodu - informovat uzivatele i jinym
zpusobem. Chapu Tvoji - na zaklade zkusenosti opravnenou - obavu, ze
se informace o novem HLASu nedostane ke vsem potencialnim zajemcum,
a pokusim se udelat vse pro to, aby se nenaplnila.

> A jen kratky nazor na tuto novinku; povazuji za velmi dobrou zpravu,
> ze je na obzoru neco takoveho, hlavne velky balik zni dost lakave -
> odliseni svetelnych rezimu jinym typem hlasu je vynikajici vec.

Tahle vec je v planu. Myslim, ze se to povede, ale nemohu za Jirku
Mojziska nic zavazne slibovat...

> Osobne bych se velmi do budoucna primlouval za editor stavovych
> souboru.

Myslis, ze to ma jeste cenu? Nepujde KUK i s DOSem zahy do stareho
zeleza? :-))

Ahoj

Michal Jungmann