jak se mohu prihlasit k odberu textu z Terezy

Radek Seifert Seifert na tereza.fjfi.cvut.cz
Úterý Únor 23 11:26:53 CET 1999

> Vazeni pratele,
>
> chtel bych nejake scanovane texty ze studovny Terezy. Na koho se mam
> obratit? Musim vyplnovat dalsi formular, nebo staci prohlaseni, ktere
> jsem podepsal u Braillnetu? Lze vybrane texty dostat e-mailem nebo na
> diskete?
>
> Na odpoved se tesi Petr Wodak.

Vazeny pane Wodak,

mozna se divite, jak se vas dotaz ocitl az v konferenci, ale linky e-
mailu jsou nevyzpytatelne a vas dotaz sem rozhodne patri. Jelikoz
jsem konpetentni na nej odpovedet, tak odpovidam...

Centrum TEREZA je predevsim vysokoskolske stredisko pro podporu
studia na vysokych skolach. Jednou z nasich patnacti sluzeb, ktere
aktivne vykonavame, je i digitalizace prevazne ucebnich textu, skript
apod. Vyber techto textu neni systematicky, reaguje na zcela
individualni pozadavky nasich klientu. Domnivame se vsak, ze nektere
tituly mohou byt zajimave i pro dalsi zrakove postizene uzivatele,
proto se jejich sireni nijak zvlast nebranime. Nejsme vsak vybaveni -
a neni to ani nas zamer - na poskytovani sluzeb v oblasti
digitalizovanych textu, jako je tomu napr. u Braillnetu. Je proto
mozne, ze se nekomu bude nase nabidka zdat ponekud krkolomna. Berte
to, ale prosim tak, ze je to jakasi sluzba navic nevyplyvajici
absolutne z nasi naplne prace a poslani.

Seznam u nas ulozenych digitalizovanych textu je k dispozici pro
ucastniky konference FANDA (viz. index souboru), v nejblizsi dobe
bude rovnez zverejnen na webovskych strankach centra TEREZA, jejichz
adresa bude zverejnena v prubehu brezna.

I u nas - stejne jako na Braillnetu - je nutne podepsat prohlaseni.
Zatim neni mozne si vsak texty stahnout z domova, je nutne si je
osobne ci zprostredkovane vyzvednout v nasem centru v Praze, jedinou
vyjimkou jsou vysokoskolaci vseho druhu, kteri mohou o zaslani
pozadat i mailem a soubory jim budou mailem zaslany. I pro ne vsak
plati povinnost podepsani prohlaseni.

Prohlaseni nezasilame, je nutne ho podepsat primo u nas.

Prosim vsechny kritiky teto situace, aby pochopili duvody tohoto
reseni. Podobne poskytovani textu neni nasim poslanim, je skutecne
jen cimsi navic. Zvazujeme vsak moznost preneseni naseho archivu i na
Braillnet, kde jsou na podobne sluzby zarizeni. Nevydali jsme vsak
doposud k teto zalezitosti zadne stanovisko. Jestlize tak ucinime,
budu vas informovat.

    Radek Seifert, Centrum TEREZA, Praha