Rychli KONEC

Marek Salaba Salaba na tereza.fjfi.cvut.cz
Pátek Únor 19 13:11:59 CET 1999

  Vazeni FANDOVE,
musim se s Vami podelit o nadhernou prihodu, kterou jsem zazil v tech
"zatracenych" WINDOWS 95. Tyto tvrde slova pouzivam z duvodu, ze jsem
zarity MS-DOSak a jeste nejakou dobu zustanu. Ale jak ukazou dalsi
radky meho MAILu, nemusi tomu vzdy tak byti - "obcas do nich oko na
kratkou dobu hodim".

  Nasledujici odstavec je jakysi mali pribeh kterym to vse zacalo :

Byl teply vecer, jak spodni strana rychleho NOTEBOOKu, a ja ostril
svuj zrak na mali TFT display pokrity nudnou plochou WIN95. Klasicky
stereotip tohoto virtualniho mista skladajiciho se z polozek TENTO
POCITAC, AKTOVKA a KOS, mirne narusoval zastupce s nazvem "KONEC!".
Jako zvidavi a neustale se ucici uzivatel jsem hbyte prstem ovladl
male misi ukazovatko na horkem TOUCHPOINTu a zajel s nim na ikonu
KONEC!. Dve kliktuni tomu dali jasne obratky - cili zastupce byl
spusten. Uz ze samotneho nazvu lze lehce vytusit co bude tato
aplikace, program ci prikaz konat. Proste a jednoduse cele WINDOWS
regulerne ukoncil klasickym spusobem, kteremu vevodi hlaska: "Nyni
muzete pocitac bez obav vypnout". Co bylo vsak na tom zvlasni, ze se
system vubec neuracil na neco zeptat. Velmi me to prekvapilo a proto
jsem ihned po novem spusteni, ktere probehlo dokonce i bez otravneho
SCANDISKu, zacal patrat co vise zmineny zastupce vlsatne spousti ci
kona.

  Prirucni slovnik k pribehu:

TFT = druh displaje s velkou kvalitou zobrazeni
TOUCHPOINT = varianta misi pouzivana na netebucich, mala desticak
             po ktere se jezdi prstem

  Pribeh mame za sebou a ted samotna pointa :

Na plose si vytvorite novy objekt typu zastupce, ktery bude spoustet
nasledujici programy s parametry:
                       "C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE USER.EXE,ExitWindows".
Je nutno dodrzet presny zapis, jinak nebude dana vec chodit.
Zastupcovi lze priradit jakakoliv ikona a zmenit joho nazev.

  Nefer namet (pisatel nezodpovida za pouzivani nechto praktik) :

Timto zpusobem mezete sve pratele pekne napalit. Napriklad vytvorit
tohoto zastupce s nazvem a ikonou vasi oblibene hry. A pak rici
nekomu at si hru "zahraje".

  Malo chyb a hodne uspesne prace na PC Vam preje MAREK SALABA