co by sa dalo este priniest?

Ladislav Csepi lacoc na netlab.sk
Pátek Únor 12 09:37:48 CET 1999

Ahoj vsetci spolufandovia!
Pri citani vasej diskusii o Gynovi, ktora sa len dnes rozvinula a
predstihla moj list v ktorom sa na neho pytam, som si spomenul, ze
by som na stretnutie fanusikov mohol priniest elektronicky zapisnik
Brailen'anspeak - dufam, ze som to spravne napisal. Je to nieco medzi
ariou a Gymom, vzhladovo skor podobne Gymovi, no cenovo zas Arii a
na slovensku ho dystribuuje unia nevidiacich. Ma to podobne funkcie
ako Aria a Gym, no nemozem porovnat, lebo zvysne dva nepoznam. Nateraz
studujem uz treti rok s Brailen'speakom a nemam s nim ziadne problemy
a to uz bola v zaciatku mojho studia niekolko rokov stara masina.
Zatial nebol pokazeny. Ma to snad k dokonalosti vymakany textak, co
je jeho hlavnou funkciou, umoznuje tiez robit rychle a dobre poznamky
- vsetci kolegovia si ich kopiruju odomna, no napriek tomu sa nazdavam,
ze v rychlosti pisania nedobehne osobne pocitace a ako pisar na sude
by ste sa s nim neuchytili. Okrem textaku ma este drobne funkcie ako
hodinky, stopky, minutnik, velmi slusny makrojazyk a podobne.
Podla mna je jeho nevyhodou cena, slabi servis - aspon zo strany nasej
unie, ked sa pokazi musi ist do ameriky a postovne je casto drahsie
ako sama oprava. Nevyhodou je tiez hlas, ktory nemozno ani len porovnavat
povedzme s hlasom Wintalkeru, hovori to priblizne ako Kuk, no hlas
mozno ucinne modifikovat, tak ze moze hovorit aj nesmierne hrubym
hlasom, no stale je to akasi nepodarena sinteticka rec, ktora trocha,
najma pri plinulom citani zavana anglictinou. Ma to externu dyskovu mechaniku
 - no ja ju nemam
mozno k tomu pripojit aj tlaciaren, externy modem a vsak pridte a
uvidite...

Ondra: tvoj napad so stretnutim v Tyfloservise v Olomouci je urcite
dobry. Napis viac napr; o organizacii, ci su vobec ochotny nas akceptovat
ako to tam bude vyzerat a podobne. Ja som uz v tychto veciach informoval
pana Seiferta po sukromnej linke. Kazdopadne je to dokonali napad.
Tak uz bezim, lebo som od rana siestej za pocitadlom a uz ma to nebavi.
s pozdravom
Laco