gin.

Jiri Vychodil vychodil na braillnet.cz
Středa Únor 10 22:02:39 CET 1999

vazeni spolufandove!
tak trochu jsem byl vyzvan k reakci na dopis o ginovi.
nevim, jak to vas ostatni zajma, ale predpokladam, ze ano. nechtel
bych vsak zadneho unavovat svymi vyklady, a proto jen strucne.
hlavne: bude-li mit nekdo z vas nejaky dotaz ohledne gina z hlediska
uzivatele samozrejme, rad vam ho zodpovim. take nemohu srovnavat s
arii, kterou vlastne neznam.
v teto souvislosti si myslim, ze by pro nas vsechny bylo nanejvys
uzitecne a potrebne, aby napriklad na bbs byly k dispozici pro ty,
ktere to zajima a kteri by se proste chteli seznamit s nejakym
vyrobkem, uplne manualy, totiz uzivatelske prirucky. napriklad o arii
bych si ji velmi rad precetl, i kdyz ji nemam, alespon bych vedel, co
se da od ni ocekavat.
a nyni tedy k ginovi:
jak jiste vite, ma dohromady 1 mb pameti, rozdelene na tri oddily. to
znamena, vejde se do nej napriklad nekolik slepeckych casopisu. ja si
napriklad kazdy casopis z bbsky prehravam na gina. je to prakticke
treba i proto, ze se da cist v posteli, ale ja napriklad rad pri
poslouchani chodim po mistnosti, a tak nemusim sedet, coz bych leckdy
u pocitace musel. za druhe: kuk je z hlediska poslouchani delsich
souboru velmi ovladatelny hlasovy vystup, a da se i preskakovat, co
chtete.
krome toho natahuji do gina programy rozhlasu a televize, takze mam
kazdy den nove soubory s programem. kdyz napriklad hraji neco pri
nejakem koncertu, co neznam, vyhledam si to na ginovi, kde jsou
koncerty podrobne rozepsany. hleda se v tom velmi rychle a pohodlne.
textovy editor je velmi mnohostranny.
psani poznamek mi jaksi nejde tak dobre, jak bych si predstavoval, na
rychle psani se mi zda, ze z nejakeho duvodu tolik nevyhovuje.
ma vyborne funkce spojene s casem. pravidelne hlaseni casu, ktere si
muzete naridit treba po minute, diar, minutnika, kalendar, sest druhu
budiku. telefonni seznam, ktery gin ma, mi staci na vsechny moje
telefonni kontakty. jak jsem jiz rekl: hleda se v nem rychle a jde to
snadne.
a snad na zaver: verte tomu nebo ne, od vanoc 1997, kdy jsem jej
prevzal, ho nosim kazdy den doslova vsude s sebou (krome nepatrnych
vyjimek nekolikrat denne) a gin to vydrzel. a kupodivu: i klavesnice
je vyborna, presto ze se v ni posouvaji casem nejake gumicky a tak
pri tak castem uzivani nema uz kazda klavesa stejny ponor. ale presto
pise bez chyb.
rozepsal jsem se nejak mnoho, a proto jiz radeji koncim. jak jsem
rekl: budete-li mit nejaky dotaz, rad odpovim.
srdecne zdravi
vychodil na braillnet.cz