otazka?

Ladislav Csepi lacoc na netlab.sk
Pátek Únor 5 18:18:26 CET 1999

Opet vas zdravim priatelia!
Konecne som si po dlhsej dobe nasiel chvylku aby som si precital vsetky
prispevky z Fandy, ktore sa mi na stole zhromazdili.
Okrem ineho som sa stretol s jednou skutocnostou, ktora ma zaujala,
no neviem od ktoreho z ucastnikov konferencie to bolo.
V prispevku adresovanomKtn sa tiez spomenul Daysi system, ktorym sa
nacitavaju knihy na Cdcka - dufam, ze som nazov neskomolil prezpriliz.
U nas na slovensku sa o zavedenie tohoto systemu do praxe neustale,
avsak nie velmi uspesne stale pokusa. O tomto sposobe spracovania
literatury vela toho neviem, videl som a mal som si moznost vyskusat
s takou knihou pracovat jednak na specialnom zariadeny podobnom kazetaku
a jednak na osobnom pocitaci so specialnym programom. Avsak nemam
ziadnu takuto knihu a nemam ani prislusny program k pocuvaniu tychto
knich, no nazdavam sa, ze problem nie je so ziskanim programu - ten
vam zdarma poskytnu na Unii nevidiacich slovenska, ale problem je
s knihami, ktorych na Slovensku takmer nieto, aspon bezny smrtelnici
sa k nim nemaju moznost dostat. Strucne zhrnuto pokial mam spravne
info. tento sposob nacitavania knich je vraj dobry, lacny a uzitocny
a zatial nemam dovod pochybovat o pravdivosti tychto tvrdeni.
Vo vyssie zmienenom prispevku som si vsak vsimol, ze vraj s tymto
nie su dobre skusenosti a dokonca sa od takehoto spracovania literatury
v Prahe upusta. Prekvapilo ma to a tak by som sa vas rad opytal: Preco
je nacitavanie knich na Cdcka nevyhodne? a zaroven; Preco sa od toho
v Prahe upusta? no a dotretice; Na akej urovny je momentalne tento
sposob spracovania literatury v Cechach? Je mozne si tieto knihy zapozicat,
ci zakupit? Kolko asi stoji jedna kniha? Je niekde katalog, ci zoznam
takto spracovanych dokumentov?
Otazok je viac nez som povodne predpokladal a je to asi aj tym, ze
odpoved na otazky o tejto teme zo strany jedneho z vas adresovane
Kniznici som v zozname prispevkov na Fande nenasiel. Je to skoda,
lebo myslim, ze nie som sam, kto by sa zaujimal o vyhody, moznosti,
ale aj tazkosti tejto novej moznosti pristupu k informaciam.
Tak ak ste to s citanim vydrzali az doteraz skladam pred vami klobuk,
lebo sam mam co robit, kym si docitam vlastne prispevky pri overovani
mnozstva preklepov.
S pozdravom
Laco

Ps: Uz davnejsie niekto vo Fande vydrazoval Eureku. Zaujimalo by ma
ci sa ju podarilo predat a zakolko?